Știm cu toții că, dacă achiziționăm o vacanță cu câteva luni înainte, obținem un preț mult mai mic decât dacă am cumpăra-o chiar înaintea plecării. Dar asta nu este tot. Raluca Hatmanu, director de marketing la o agenție de turism, a explicat în exclusivitate pentru Antena 3 CNN care sunt trucurile prin care putem avea vacanța de vin la un preț accesibil.
”În primul rând, în momentul în care ne hotărâm asupra destinației, începem să facem căutarea unui hotel. Care însă trebuie să se potrivească tuturor exigențelor noastre. Poate familiile cu copii caută un hotel cu loc de joacă, sau meniu diversificat și adaptat la nevoile copilului. Sunt foarte multe condiții în funcție de care fiecare dintre noi alege hotelul.
Ideea cea mai bună este, pentru a ne asigura că nu plătim foarte mulți bani la destinație, și să știm încă din momentul rezervării ce buget alocăm cazării, este să căutăm un pachet care să conțină cât mai multe servicii incluse. Mă refer la cazare plus mic-dejun, sau cazare cu demipensiune, sau hotelul respectiv să ofere și acces la diversele facilități, fără să fie nevoie să plătim pentru ele în momentul în care ajungem acolo.
O altă idee foarte bună. Mulți dintre noi ne orientăm către rezervările online pe diverse platforme dedicate, însă o idee foarte bună este să încercăm să ne îndreptăm către agențiile de turism mai ales atunci când vorbim despre destinații de masă. Toată lumea, mai ales în timpul verii, se îndreaptă către litoralul nostru, către litoralul vecinilor bulgari, către Grecia, Turcia, ori o agenție de turism negociază volume mari de camere cu un anumit hotel dintr-o astfel de destinație. Prin urmare poate să și ofere clienților finali tarife mai bune”, a explicat Raluca Hatmanul la Antena 3 CNN.
”Și mai este un lucru! În aceste cazuri cererea nu influențează, nu pune presiune pe preț, odată ce agenția a negociat cu multe luni înainte tariful respectiv cu hotelul. Ceea ce nu se poate spune când vorbim despre platformele de rezervări online, pentru că acolo întotdeauna va exista o presiune, prețul va fi dictat de cerere. Cu cât cererea este mai mare este evident că și prețurile vor fi mai ridicate.
Și se mai poate face ceva. Se poate rezerva direct la unitatea hotelieră unde se poate negocia tariful de cazare la recepție. Sigur, având un ton drăguț, pentru că vorba dulce mult aduce, aducând și argumente, poate am mai stat în hotelul respectiv și poate putem să solicităm un update la cameră sau un tarif mai bun, dacă spunem că suntem client fidel al respectivului hotel. Și de cele mai multe ori funcționează.
Această strategie nu funcționează când vorbim de hotelurile de lanț, unde tarifele sunt bine stabilite. Însă dacă ne îndreptăm spre hoteluri de familie, pensiuni, vile, acolo lucrurile stau altfel și până la urmă să negociază direct cu persoana de la recepție.
Și ce voi spune acum pare la mintea cocoșului. Dar tot ce trebuie să facem este să fim manierați, Să nu uităm că oamenii de la recepție se confruntă cu tot felul de situații, momente tensionate, clienți nervoși, și dacă ne ducem cu atitudinea potrivită, cu siguranță putem să și obținem mai multe beneficii”, a mai spus Raluca Hatmanu.