Majoritatea dintre aceștia aleg însă să își înscrie mașinile pe numele părinților, sau chiar a bunicilor, pentru a plăti mai puțin. Vorbim de sume chiar cu câteva sute de lei mai mici în acest caz. Specialiștii spun că aceasta nu este cea mai bună soluție însă, deoarece, în cazul unor accidente repetate, tarifele RCA vor crește vertiginos.
Alți șoferi aleg să plătească asigurările obligatorii în rate. Sau chiar să încheie polițe doar pe o lună, în cazul în care nu își permit mai mult.
”Se pot negocia, se poate ajunge la maximum 10 rate care să se plătească”, spune Daniel Scărlătescu, conciliator Salfin.
Însă, în acest caz, trebuie ca beneficiarul să fie foarte atent și să plătească ratele la timp. Altfel, asigurătorul poate anula polița.
Citește și: Cutremur pe piața RCA. Ce nereguli au fost descoperite de avertizorii de integritate
Specialiștii vin însă cu câteva sfaturi atunci când vine vorba despre asigurarea obligatorie.
”Rețeta ideală este să îți achiziționezi o mașină cu o putere nu foarte mare. Să ai un istoric bun și, în momentul când te duci să-ți cumperi polița de asigurare să soliciți brokerului oferta comparativă la toate societățile de asigurare”, spune Dorel Duță, președinte UNSICAR.
”Există posibilitatea ca prețurile oferite de asigurători să fie peste tariful de referință. În clipa în care există 3 prețuri mai mari decât tariful de referință, atunci cu ajutorul brokerului sau direct la BAAR se face o solicitare și se obține posibilitatea de a se emite la un preț special”, explică Viorel Vasile, CEO companie brokeraj.
Apar însă și cazurile în care prețurile oferite de asigurători sunt mult prea mari. Motiv pentru care încheierea polițelor online ar putea fi soluția salvatoare. Și din ce în ce mai mulți români apelează la asta.
”Comisionul mediu e în jur de 10% la intermediari. 10,5%, după datele noastre. În online, poate fi cu câteva procente mai mic”, spune Valentin Ionescu, director ASF, citat de observatornews.ro.
Și să nu uităm de un alt mic truc, care ne poate scăpa de eventuale majorări ale poliței. Despăgubirea directă a celui pe care l-am lovit.
”Altfel, anul următor, în loc să mergi pe o clasă de bonus, te vei duce pe o clasă de malus. Și în loc să primești reducere, vei primi majorare”, explică Viorel Vasile, CEO companie brokeraj.
În ultima perioadă însă, sistemul de bonus-malus nu se mai simte atunci când cumpărăm polițele, pentru că toate costă mai mult. Spre exemplu, un șofer care a trecut de la clasa B0 la B2 ar fi trebuit să beneficieze de 10% reducere. Doar că, de fapt, plătește cu 2% în plus față de anul trecut.