„Cu susu-n jos”. Trenuri „zburătoare”, demne de un film SF VIDEO
Sistem unic într-un orăşel din Germania. Din cauza râurilor şerpuite, căile ferate tradiţionale ar fi imposibil de construit.
Schwebebahn este o cale ferată suspendată, fiind cea mai veche cale electrică cu vagoane suspendante. Dar ideea nu este nouă, ci a fost propusă prima oară în era industrializării, în anul 1893, de către inginerul şi antreprenorul Eugen Langen.
[GAL layout="3"]Acesta avea nevoie să-şi transporte produsele de la fabrica de zahăr din Cologne (Koln) către restul oraşelor. La scurt timp, în 1901, a fost şi implementată.
Peste 20.000 de tone de oţel au fost folosite pentru a crea sistemul. Gările au fost construite în stilul art noveau, din sticlă şi cu interior din lemn. Ineditul sistem acoperă 13.3 kilometri. Astăzi, trenurile transportă circa 82.000 de pasageri zilnic şi 25 de milioane anual, deci am putea spune că sunt sigure. De la lansarea sa, a avut loc un singur accident cu victime.
În lume, trenuri suspendate mai există doar în Japonia. Cel mai faimos pasager, elefănţica Tuffi Deja obişnuită să meargă în trenuri şi tramvaie, în 1950, elefantul de circ Tuffi a avut o „călătorie” de neuitat cu trenul suspendat din Germania, relatează CNN.
Din cauză că în vagon erau mulţi jurnalişti şi demnitari, s-a panicat, aşa că a sărit pe fereastră şi a aterizat în râul aflat la 10 metri sub calea ferată. Din fericire, apa avea doar 50 de centimetri adâncime, iar elefanţica s-a ales doar cu câteva zgârieturi.
Patronul circului din care făcea parte, Althoff, deşi voia să sară pe geam după ea, a preferat totuşi să aştepte şi a coborât la staţia următoare pentru a o recupera.
În 2020, în memoria elefănţicii, artistul Bernd Bergkemper a creat o statuie exact în locul în care Tuffi a „aterizat” în 1950.