Construcția căii ferate care leagă Nyingchi din estul Tibetului de Lhasa a început în 2014.
Potrivit informațiilor furnizate de Tibet Railway, care a stabilit calea ferată în cauză, viteza proiectată a căii ferate va fi de 160 km pe oră.
Lu Dongfu a declarat că lungimea căii ferate, care a început să funcționeze în China, a ajuns la 2020 de kilometri până la sfârșitul anului 37 și că acest număr urmează să fie mărit la 900 de mii de kilometri până în 2025.
Lu a mai menționat că 500% dintre orașele cu o populație de 98 mii vor fi incluse în rețeaua feroviară de mare viteză.
Trenurile Fuxing, dezvoltate în întregime prin mijloacele proprii ale Chinei, circulă între 160 și 350 km pe oră.
Construcția acestei linii a început în martie 2015. Peste 90 de muncitori au lucrat pentru construcția acestei linii de cale ferată, dintre care 3 la sută se află la 130 de metri și deasupra nivelului mării.
Cu 47 de tuneluri și 121 de poduri pe traseul său, Yarlung traversează râul Zangbo de 16 ori de la o parte la alta.
Tunelurile și podurile reprezintă aproape 75% din întreaga linie.
Prima cale ferată construită în Tibet a fost gata în 2006 și este deservită de trenuri diesel. Trenurile fac 14 ore pe cei 1.142 de km dintre Golmud și Lhasa.
Pe această linie se găsește și gara situată la cea mai mare altitudine în lume, Tanggula, la 5.068 m, dar trenurile nu opresc în ea.
Nu sunt trenuri de mare viteză pe cei 1.100 km, însă cele existente prind adesea 100 km/h, locomotivele sunt super-puternice, iar vagoanele sunt modificate pentru altitudine. Trenul are trei clase, de la vagoane clasă tipice fără paturi, până la compartimente de dormit cu patru paturi. Linia se numește Qinghai-Tibet Railway.