Garnitura produsă în Polonia a ajuns pe 4 decembrie în Bucureşti și este programat să circule pe ruta Braşov - București - Constanța, după o serie de teste.
Teste care din păcate au eșuat în primele 10 secunde, atunci când garnitura a suferit un scurtcircuit la instalația de alimentare a motorului, chiar când se făceau probele pe calea ferată de la Făurei.
[GAL layout="5"]Potrivit Autorității pentru Reforma Feroviară, incidentul este în investigație.
”Trenul nu a luat foc! E vorba de un scurtcircuit la instalația de alimentare a motorului, chiar când se făceau probele pe calea ferată. Se fac investigații să afle de ce și cum s-a întâmplat. Cert este ca trebuie înlocuită instalația și va veni una nouă din Polonia după sărbători.
Trenul este acum în depoul Grivita, nu are nicio altă problemă”, a declarat directorul Autorității pentru reforma feroviară, potrivit euronews.ro, citat de bihon.ro
Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani costă 10 milioane de euro şi dacă va primi undă verde pentru circulație acesta va putea rula pe anumite secțiuni, cu 160 de km pe oră.
Trenul electric produs de către Alstom a fost livrat României, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), în cadrul contractului privind achiziția a 37 de rame electrice pentru servicii de transport feroviar.