Antena 3 CNN Economic Ce fac românii care au primit trei facturi la curent în februarie. Doar una este corectă | #josfăcătura

Ce fac românii care au primit trei facturi la curent în februarie. Doar una este corectă | #josfăcătura

Problema facturilor la energia electrică va continua, astfel că în februarie, unul dintre cei mai mari furnizori va trimite trei facturi în loc de una.

de Milena Niță    |   

Totul se întâmplă pentru că au recalculat valoarea facturilor din lunile trecute, atunci când nu existau norme de aplicare pentru schema de sprijin din partea statului, iar acum compania restituie banii luaţi în plus printr-o factură mai mică, potrivit observatornews.ro.

După liberalizarea pieţei de energie, majorarea tarifelor şi compensarea şi plafonarea preţurilor, acum are loc stornarea facturilor. 

De aceea, peste un milion de români vor primi sau deja au primit în această lună trei facturi, potrivit unui mare furnizor de energie electrică: mai exact două facturi cu minus, care au fost deja stornate, şi una cu plus. 

Tot ce trebuie să ştiţi e că trebuie luată în considerare doar factura venită "pe plus", adică consumul cumulat pe trei luni.

Furnizorul a decis să recalculeze sumele și să acorde o reducere suplimentară față de cea deja aplicată, potrivit noilor norme. Dar oamenii nu primesc banii în mână, ci o factură mai mică.

Experţii cred că de vină nu sunt neapărat furnizorii de energie, cât statul.

"O zăpăceală sinistră care domină în perioada aceasta domeniul energetic. S-au acordat subvenţii pe luni cronologice, nu pe facturi. Facturile nu acoperă o lună cronologică ca atare. Din 25 ale lunii, până în 25 ale lunii viitoare. 

Evident că, dacă legea zice lună cronologică, furnizorii intră într-o zăpăceală şi mai mare că trebuie să separe consumul dintr-o lună în cealaltă", a explicat Ionuţ Purica, expert în energie.

Românii îşi vor putea schimba furnizorul de energie în doar 24 de ore | #josfăcătura

Ieşirea din criza facturilor uriaşe la energie este posibilă numai prin investiţii în noi capacităţi de producţie - aceasta este concluzia la care au ajuns joi cei mai importanţi jucători din energie, prezenţi la conferinţa naţională România Inteligentă organizată de Antena 3 în parteneriat cu Jurnalul.

O altă veste bună este că în curând românii îşi vor putea schimba furnizorul în doar 24 de ore.

Ministerul Energiei are planuri ambiţioase de investiţii anul acesta, care vor ajuta România să iasă din această criză energetică.

ANRE: "Facturile uriaşe trebuie corectate până la 1 iunie. Dacă consumatorul are dreptate, în 5 zile furnizorul trebuie să-i dea banii" | #josfăcătura

Românii care au primit facturi uriaşe la gaze sau lumină vor primi facturile corecte până în luna iunie, iar dacă se dovedeşte că au avut dreptate, furnizorul respectiv va trebui să le restituie banii în cinci zile, a spus Zoltan Nagy, vicepreşedinte ANRE, la conferinţa organizată de Antena 3 prin proiectul România Inteligentă.

"S-au făcut controale la absolut toți furnizorii de energie electrică și gaze. O parte din controale sunt finalizate, dar vom reveni pentru a verifica dacă aplica legea pe toate cele cinci luni.

Noi la controale nu am intrat în detaliu factură cu factură, ne-am rezumat la a verifica dacă au aplicat sau nu legea, dacă au aplicat sau nu corect vedem de acum încolo. Abia apoi stabilim dacă sunt corecte sau nu", a explicat Zoltan Nagy, vicepreşedinte ANRE.

TOP articole
Parteneri
Cele mai noi știri pe ANTENA 3 CNN
» Vezi toate știrile