Astăzi se împlinesc doi ani de la accidentul aviatic din Apuseni. Atunci, pilotul Adrian Iovan şi tânăra studentă la medicină Aura Ion au murit. Alţi trei membri ai echipajului au supravieţuit, dar au fost grav răniţi. Puteau muri însă în orice moment îngheţaţi, la fel ca Aura Ion, din cauza bâlbăielilor autorităţilor.
Deşi au sunat la 112 şi au oferit date concrete de localizare, au fost găsiţi abia după şase ore.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este instituţia care avea misiunea de a localiza apelul de urgenţă efectuat de supravieţuitorii avionului. Deşi apelul a fost dat la ora 16:22, epava împreună cu supravieţuitorii a fost găsită după aproape 6 ore. La vremea respectivă, reprezentanţii STS au spus că nu au putut localiza apelul pentru că era într-o zonă izolată. Şeful instituţiei la acea vreme, Marcel Opriş, este şi acum în funcţie. Acesta este directorul general al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale de 10 ani, iar unele surse spun că el şi-a păstrat funcţia pentru că are un puternic sprijin politic în spate.
O altă instituţie care avea un rol important în căutarea şi salvarea supravieţuitorilor este ROMATSA. La momentul accidentului, director general al instituţiei era Aleodor Francu. În urma criticilor pe care le-a primit pentru modul în care a coordonat operaţiunea, acesta şi-a dat demisia din funcţia de director general, însă… a rămas în instituţie, ca director de dezvoltare.
Un alt director care şi-a păstrat postul este Bogdan Donciu. Surse din cadrul instituţiei au declarat că la momentul accidentului din Apuseni acesta s-a închis într-o sală de examen, exact în toiul căutarilor, în loc să se implice în operaţiunea de căutare-salvare, aşa cum îi impunea funcţia. Tot sala de examen i-a adus şi trimiterea în judecată. Bogdan Donciu este acuzat că ar fi făcut angajări fictive, ce au adus un prejudiciu de aproape 700.000 de lei.
Un alt personaj rămas neatins este Constantin Voicu, directorul Direcţiei de Transport Aero-Naval din cadrul Ministerului Transporturilor. Acesta ar fi trebuit să activeze Centrul Operativ din cadrul Ministerului Transporturilor, lucru care însă nu s-a întâmplat.
Rezultatele de până acum ale anchetei asupra accidentului din Apuseni arată că de vina pentru prăbuşirea avionului au fost vremea rea şi deciziile proaste ale comandantului aeronavei. Însă acum procurorii trebuie să stabilească cine se face vinovat pentru haosul din timpul căutarilor, şi de ce epava a fost găsită după aproape 6 ore de căutări.