Antena 3 CNN Emisiuni Numai de bine Totul despre Telemedicină. Cum se desfășoară consultațiile online

Totul despre Telemedicină. Cum se desfășoară consultațiile online

Redacția Antena 3 CNN
2 minute de citit Publicat la 19:12 20 Noi 2023 Modificat la 19:13 20 Noi 2023

Telemedicina presupune realizarea consultațiilor medicale la distanță, prin intermediul mai multor mijloace de comunicare. Astfel, pacientul nu mai este nevoit să se deplaseze până la cabinetul medicului și poate primi asistență medicală oriunde și oricând, iar principalul scop este acela de a face serviciile medicale mai accesibile pentru o gama mai largă de pacienți.

”Haideți să ne gândim că atunci când ai o problema medicală, trebuie să te deplasezi, în modul clasic, la medic. Asta înseamnă fie să te învoiești de la serviciu, fie să îți iei copilul și să te deplasezi cu mijlocul de transport propriu sau cu ce ai la îndemână, să stai într-o sala de așteptare și poate consultația la medic este 5, 10, 15 minute. În condițiile în care nu este ceva foarte grav, utilizarea telemedicinei elimina aceste etape și asta înseamnă economie de bani și de timp”, a declarat Iulius Nistor, fondatorul aplicaţiei Dr.Online.ro.

În general, telemedicina se realizează prin intermediul unei platforme pentru convorbiri video. Însă, în funcție de problema exactă a pacientului, se poate recurge și la simple convorbiri telefonice sau la comunicare scrisă prin email, chat sau mesaje text.

”Telemedicina însă facilitează relația dintre pacient și medic chiar dacă treci prin etapă doctorului Google. Era o denumire populară, se numea doctor Google, toată lumea când avea o problemă medicală caută să se informeze, ceea ce nu e deloc rău. Pentru că oamenii odată ce au acces la o tehnologie, au acces la device-uri, își dau seama că atunci când au nevoie pot să obțină un răspuns pe loc la întrebarea pe care o au”, a mai explicat Iulius Nistor, fondatorul aplicaţiei Dr.Online.ro.

Un alt avantaj al telemedicinei este că poate reduce costurile serviciilor medicale, precum și cheltuielile legate de deplasare, poate oferi sprijin și acces la unele dintre cele mai bune practici și informații medicale, ceea ce poate ajută la îmbunătățirea calității serviciilor medicale oferite pacienților.

Statisticile arată că 60% dintre problemele medicale ar putea fi rezolvate printr-un singur telefon.

Însă, de avantaje se bucură și medicii. Prin telemedicină, pot consulta și trata pacienți din întreaga lume, ceea ce le deschide o piață mult mai largă. De asemenea, această le oferă posibilitatea de a lucra de acasă sau de oriunde au acces la o conexiune la internet.

Și, nu în ultimul rând, medicii care lucrează prin telemedicină își pot crește câștigurile în timp ce economisesc banii pe chirie, utilități și alte costuri asociate.

”În afară orelor de program dacă vor să facă consultații, o pot face într-un cadru organizat că să pot spune așa. Sunt situații în care pacienți cunoscuți ai unui medic, apelează, dar poate omul este pe drum, este în vacanță, el nu este obligat să răspundă la telefon, în schimb în aplicație, el poate vedea și să răspundă instantaneu unui mesaj text sau poate să își programeze de așa natură programul”, a mai spus Iulius Nistor.

Telemedicină încurajează și folosirea tehnologii inovatoare, cum ar fi dispozitivele de monitorizare la distanță, care pot îmbunătăți calitatea serviciilor medicale oferite.

Citește mai multe din Numai de bine
» Citește mai multe din Numai de bine
TOP articole