Viteza inițială de deplasare a autoturismului condus de Monica Macovei, potrivit rechizitoriului, a fost de 115 km/h, iar valoarea vitezei de impact a fost de 73 km/h.
”Mașina a avut acest dispozitiv EDR care de fapt este "Event Data Recorder", o cutie neagră pe care practic o avea mașina. Apropo de această cutie neagră, începând din 2024, în Germania, toate mașinile vor fi obligate să aibă această cutie neagră, fiind caracteristică proprietatea că înregistrează date pentru o perioadă foarte, foarte scurtă de timp, dar în cazul în care apar anomalii în funcționarea mașinii, în mod special accident, și acest lucru este dat de către senzorii gravitaționali, se înregistrează și știi ce s-a întâmplat în ultimele cinci secunde și câteva milisecunde după accident.
Acest dispozitiv dă niște informații foarte clare, de necontestat indiferent de declarația șoferului sau a martorilor”, a spus Titi Aur, expert în conducere defensivă, în direct la Antena 3 CNN.
Conform rechizitoriului, Monica Macovei a declarat că avea viteza de aproximativ 50-60 km/h, după care a ridicat piciorul de pe accelerație și a ajuns la 40-50 km/h.
Fostul ministru al Justiției Monica Macovei avea însă viteza aproape dublă în momentul producerii accidentului de la Mangalia în urma căruia un motociclist a fost grav rănit.
”A crezut că nu i se poate întâmpla nimic”
”Această viteză ( n.r. 115 km/h) înseamnă foarte mult, dar mai înseamnă un lucru, înseamnă că cel sau cea de la volan, trecând de multe ori prin acel loc și mergând cu o mașină bună, cu o mașină silențioasă, cu o mașină sigură în principiu, crede că nu i se poate întâmpla nimic și ajunge la această viteză care într-o mașină modernă nu înseamnă foarte mult. Senzația e că nu mergi chiar atât de tare, dar poți să pierzi controlul direcției.
De fapt, intri pe contrasens, practic, din două motive: fie pentru că e viteza prea mare și mașina scapă de sub control, dar cel mai probabil este că intri pe contrasens din neatenție.
Te uiți o fracțiune de secundă în telefon sau cine ce gând ai sau discuție, dacă mai ești cu cineva în mașină, și acele fracțiuni de secundă, acele puține secunde de neatenție pot să te ducă pe contrasens”, a explicat Titi Aur, specialist în conducere defensivă, într-o intervenție în direct la Antena 3 CNN.