Inițiatorii, mai mulţi senatori şi deputaţi UDMR, propun ca șoferii care au o vârstă de până la 21 de ani sau care au o experiență de conducere mai mică de un an, pentru vehiculele de categoria B, să aibă dreptul să conducă numai autoturisme cu puterea sub 100 CP sau 75 kW, la maşinile electrice.
Mai mult decât atât, propunerea legilastivă mai prevede ca Poliţia să aibă obligaţia să-i avertizeze pe şoferi cu privire la prezenţa radarelor pe drumurile publice din România.
”Poliţia rutieră avertizează conducătorii de autovehicule în legătură cu prezenţa în trafic a dispozitivelor de măsurare a vitezei, prin mass-media sau panouri de avertizare. Conducătorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei”, se arată în textul propunerii legislative.
Citește și: Preţurile RCA ar putea creşte în 2024. Concluziile raportului publicat de Consiliul Concurenței
De asemenea, inițiatorii propun și majorarea numărului minim de ore de pregătire, pentru obținerea permisului de conducere de categoria B, de la 20 la 25 de ore, pentru teorie, respectiv de la 35 la 45 de ore, pentru examenul de traseu.