Persoanele cu vârste cuprinse între 20 și 39 de ani sunt invitate de Guvernul Japoniei la Festivalul "Sake Viva".
Aici sunt încurajați să vină cu idei de afaceri pentru a revitaliza o industrie afectată de schimbările demografice, de pandemie si scăderea interesului, respectiv industria băuturilor alcoolice.
Guvernul Japoniei înregistrează un deficit bugetar si are datorii totale mai mari de două ori decât produsul intern brut. Impozitele pe produsele alcoolice reprezentau 3% din veniturile fiscale ale Guvernului în 2011, dar au scăzut la 2% până în 2020.
Potrivit cifrelor publicate de Agenția Fiscală, consumul mediu anual de băutură a unui adult a scăzut de la 100 de litri pe an în 1995 ,la 75 de litri în anul fiscal 2020.
Se pare că tinerii japonezi și nu numai, beau mai puțin alcool decât predecesorii lor.
Organizatorii acestui festival speră ca participanții să vină cu propuneri de produse și modele noi ce pot încuraja consumul alcoolului la domiciliu.
Ministerul Sănătății din Japonia a susținut că nu a cooperat în această campanie și speră să țină cont de încurajarea consumului de alcool cu moderație, potrivit Mediafax.