Tatăl copilului se afla la volanul vehiculului care a fost lovit de mașina pe pilot automat. Familia a dat Tesla în judecată.
Ben Swanson, avocatul familiei, spune că adevărul este relevat de imaginile surprinse de camera de bord a mașinii Tesla.
Este o secvență video de cinci secunde și jumătate, filmată din mașina controlată de pilotul automat și care se deplasează cu 110 kilometri pe oră.
Vehiculul Tesla lovește o camionetă care schimbă benzile și intră în fața mașinii pe pilot automat.
Reportajul CNN redă secvența la viteza naturală cu care a fost înregistrată de camera de bord. Apoi, aceeași secvență este redată cu încetinitorul.
Un copil a murit după impactul dintre mașina pe pilot automat și camioneta care a schimbat banda
În urma impactului, conducătorul camionetei, un bărbat pe nume Benjamin Maldonado, a pierdut controlul vehiculului, care s-a răsturnat.
Jovani, fiul de 15 ani al lui Maldonado, a fost aruncat afară din camionetă și a murit.
Familia Maldonado este ultima adăugată pe lista celor care dau în judecată Tesla pentru motive legate de pilotul automat al acestor vehicule.
În acțiunea înaintată la tribunal, Tesla este acuzată că "oferă o falsă senzație de securitate conform căreia pilotul automat are funcționare autonomă sau că este sigur de folosit în toate situațiile din trafic".
"Tesla promovează înșelător funcționalitatea, siguranța și autonomia pilotului automat", se spune în documentele depuse în instanță.
Avocatul familiei copilului mort: Tesla face miliarde pe seama a ceea ce ei numesc în mod înșelător "pilot automat"
"E bine când faci miliarde de dolari pe seama a ceea ce ei numesc pilot automat. Dar când cineva moare din cauza pilotului automat, ei (Tesla, n.r.) schimbă terminologia și îi spun dispozitiv pentru controlul călătoriei", spune avocatul Ben Swanson.
Tesla făcută responsabilă pentru produsul defectuos, iar conducătorul vehiculului Tesla, pentru neglijență, în procesul intentat de familia Maldonado.
În schimb, avocatul Tesla, Ryan McCarthy, susține că impactul mortal s-a produs din cauza neglijenței celor doi șoferi iar "pilotul automat a făcut ce i s-a cerut să facă".
Potrivit lui McCarthy, pilotul automat a detectat mașina lui Maldonado și a încercat să încetinească, pentru a atenua impactul.
Avocatul Tesla: Șoferul este în permanență răspunzător de șofat
"Șoferul este în permanență răspunzător pentru operarea în siguranță a vehiculului. Pilotul automat este o facilitate de asistare a șoferului și nu conduce mașina", mai susține avocatul Tesla.
Profesorul Ahmed Banafa, de la Departamentul de Inginerie al Universității San Jose, spune că este "înșelător" din partea Tesla să numească "pilot automat" dispozitivul amplasat pe mașinile produse de această companie.
El spune că în condițiile unui pilot automat are tendința să nu fie atent la drum.
"Este vorba de încrederea excesivă pe care o avem în tehnologie, este prea devreme pentru această tehnologie", susține el.