Potrivit datelor companiei, până prezent, 60% dintre fraudele care au loc pe platformele de tip marketplace sunt raportate către bănci, 30% sunt raportate către platforma online, iar aproximativ 10% nu sunt anunțate.
Cele mai recente date colectate de companie arată că, numai în ultimele două luni, cele mai vulnerabile categorii de produse, ca număr de utilizatori, au fost: modă (33%), electronice (30%), casă și grădină (14%), mama și copilul (10%), sport (7%) și 6% (piese auto).
Majoritatea victimelor fraudelor cibernetice provin din mediul urban (80%), inclusiv din București (25%).
Majoritatea tentativelor de tip „phishing” ajung la consumator prin intermediul social media, e-mail-ului, dar pot veni și prin mesaje text, mesaje directe sau chiar apeluri telefonice, atacatorul poetizând că este interesat de achiziționarea produsului.
Textul mesajului va fi conceput într-o manieră în care atacatorii vor încerca să obțină date cu caracter sensibil, să îi facă pe consumatori să deschidă un site web sau poate un fișier care conține malware.