Antena 3 CNN Actualitate Tentative de fraudă online pe platformele de anunțuri. Cum acţionează atacatorii pentru a obţine datele personale

Tentative de fraudă online pe platformele de anunțuri. Cum acţionează atacatorii pentru a obţine datele personale

Claudia Popovici
<1 minut de citit Publicat la 16:18 20 Sep 2022 Modificat la 16:30 20 Sep 2022

Potrivit datelor companiei, până prezent, 60% dintre fraudele care au loc pe platformele de tip marketplace sunt raportate către bănci, 30% sunt raportate către platforma online, iar aproximativ 10% nu sunt anunțate.

Cele mai recente date colectate de companie arată că, numai în ultimele două luni, cele mai vulnerabile categorii de produse, ca număr de utilizatori, au fost: modă (33%), electronice (30%), casă și grădină (14%), mama și copilul (10%), sport (7%) și 6% (piese auto).

Majoritatea victimelor fraudelor cibernetice provin din mediul urban (80%), inclusiv din București (25%).

Majoritatea tentativelor de tip „phishing” ajung la consumator prin intermediul social media, e-mail-ului, dar pot veni și prin mesaje text, mesaje directe sau chiar apeluri telefonice, atacatorul poetizând că este interesat de achiziționarea produsului.

Textul mesajului va fi conceput într-o manieră în care atacatorii vor încerca să obțină date cu caracter sensibil, să îi facă pe consumatori să deschidă un site web sau poate un fișier care conține malware.

Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole