Antena 3 CNN Actualitate Taxă specială pentru bucureștenii care dețin un autovehicul, dar nu au loc de parcare. Cât ar urma să achite anual

Taxă specială pentru bucureștenii care dețin un autovehicul, dar nu au loc de parcare. Cât ar urma să achite anual

Laura Dinu
2 minute de citit Publicat la 15:24 11 Dec 2024 Modificat la 15:24 11 Dec 2024

Bucureștenii care locuiesc în Sectorul 4 și nu dețin un loc de parcare ar putea plăti o taxă redusă, de 540 de lei, pentru a putea parca în cadrul parcărilor publice sau a spațiilor similare acestora. 

”Posesorii de autoturisme înmatriculate în Sectorul 4, care nu dețin în momentul de față un loc de parcare, ar putea avea posibilitatea accesării parcajelor publice ori a spațiilor similare acestora, în care staționarea vehiculelor nu este restricționată. Pentru această facilitate, deținătorii mașinilor vor putea achita o taxă anuală redusă la 540 de lei, față de 720 de lei, cât plăteau până acum în fiecare an, în baza abonamentelor lunare în valoare de 60 de lei. 

Proiectul de hotărâre prin care noul regulament, ce s-a aflat și în procedură de transparență publică în ultimele 30 de zile, va fi supus votului Consiliului Local al Sectorului 4, în ședința ordinară de mâine, 12 decembrie a.c.

Dacă va fi adoptat, noul regulament se va adresa celor aproximativ 115.000 de autoturisme, pentru care posesorii acestora nu dețin, sub nicio formă juridică, un loc de parcare. În momentul de față, aceștia au doar posibilitatea de a parca în parcările publice amenajate la marginea bulevardelor, pentru care costul utilizării parcării este de 60 de lei lunar, cu obligativitatea de a folosi doar parcajul din zona pentru care a fost eliberat abonamentul. 

Conform noului regulament, ca urmare a achitării sumei de 540 de lei anual, posesorilor autovehiculelor le-ar reveni de plată o sumă lunară de 45 de lei, cu posibilitatea de a-și parca autoturismul oriunde în sector, în toate parcările publice sau în spații similare acestora, în care staționarea mașinilor nu este interzisă. 

Noul regulament prevede o serie de excepții de la aplicabilitatea sa, care vizează următoarele categorii de persoane:

• Dețin terenuri sau proprietăți private cu destinația de parcaje conform autorizațiilor de construire sau documentațiilor de urbanism, în condiții legale.

• Dețin contracte de închiriere/comodat valabile pe durata întregului an pentru locuri de parcare în parcări publice.

• Dețin contracte de închiriere/comodat valabile pe durata întregului an pentru locuri de parcare în parcări private.

• Dețin abonamente anuale achitate pentru locuri de parcare publice, gestionate de Direcția Mobilitate Urbană Sector 4. 

• Persoanele fizice și juridice care se încadrează în categoriile prevăzute de legislația în vigoare privind scutirile de taxe și impozite locale, în conformitate cu prevederile art. 485 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Pe măsură ce deținătorul de autovehicul dobândește un loc de parcare în cursul anului, acesta va avea dreptul de a solicita restituirea fracției din suma achitată,  proporțional cu perioada rămasă din an, pentru care deține loc de parcare. 

Noul regulament ar putea intra în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2025 și se va aplica pentru o perioadă maximă de 10 ani, timp în care Sectorul 4 al Municipiului București va implementa cel mai  amplu program de dezvoltare urbană în urma căruia sunt planificate înființarea de noi zone de parcare, modernizarea infrastructurii rutiere, proiecte de mobilitate urbană și alte activități care contribuie la îmbunătățirea mediului urban. 

Mai exact, conform noii stategii, în următorii 10 ani, vor fi amenajate un număr de aproximativ 115.000 noi locuri de parcare, care vor echilibra raportul dintre numărul mașinilor înmatriculate în Sectorul 4 și numărul locurilor de parcare disponibile, astfel încât să fie evitate situațiile în care autoturismele sunt parcate în zone nepermise, pe spații verzi, pe trotuare sau la colț de stradă, fiind un real pericol pentru traficul rutier și cel pietonal”, scriu reprezentanții Primăriei Sectorului 4. 

Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole