În ciuda faptului că, în trecut, am avut două astfel de taxe obligatorii, care au fost considerate neconstituționale, mulți români reușind, în cele din urmă, să își recupereze banii, există șanse foarte mari ca, după șapte ani, să fie introdusă o nouă taxă care ar avea menirea de a descuraja importul și deținerea autoturismelor vechi.
Și asta deoarece raportul prezentat ieri, de Banca Mondială, privind decarbonizarea economiei românești, are ca recomandare, în ceea ce privește sectorul auto, introducerea unei taxe de poluare.
Taxe mai mari pentru șoferii cu mașini vechi
În trecut, am mai avut această taxă de poluare, de la taxa de primă înmatriculare, care a apărut la 1 ianuarie 2007, apoi taxa de mediu sau timbrul de mediu, până în februarie 2017, când această taxă a fost retrasă. La vremea respectivă, taxa era calculată ținând cont de mai mulți parametri:
- vechimea autovehiculului
- categoria acestuia
- capacitatea cilindrică a motorului
- norma EURO de poluare
- emisiile de dioxid de carbon
- tipul carburantului folosit
Rămâne de văzut ce hotărâre vor lua autoritățile în domeniu. Potrivit Băncii Mondiale, până în anul 2030, România își va reduce cu 55% emisiile de carbon față de anul 1990, scrie observatornews.ro.