Antena 3 CNN Economic Auto Tariful RCA calculat de față cu transportatorii va fi modificat. Mișu Negrițoiu: Probabil va crește

Tariful RCA calculat de față cu transportatorii va fi modificat. Mișu Negrițoiu: Probabil va crește

2 minute de citit Publicat la 10:10 09 Oct 2016 Modificat la 10:10 09 Oct 2016

Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Mişu Negriţoiu, afirmă, într-un interviu pentru Profit.ro, că ţinta de tarif RCA calculată iniţial în prezenţa asociaţiilor transportatorilor va fi modificată. Cea mai importantă influenţă va veni dinspre reevaluarea cheltuielilor administrative suportate de firmele de asigurare, spune şeful ASF.

Pe 15 septembrie, cu ocazia primei încercări de a stabili un tarif maximal, a fost luat în calcul un nivel al cheltuielilor administrative de doar 25%, întrucât Legea RCA, care tocmai trecuse de Senat, plafona cheltuielile la acest nivel. Ulterior, însă, pe 19 septembrie, a apărut Ordonanţa de Urgenţă privind RCA, care nu a inclus nicio limitare.

În concluzie va fi nevoie de o reevaluare a ţintei de tarif, deoarece cheltuielile administrative ale asigurătorilor merg spre 40%. Deci este de aşteptat ca ţinta iniţială să crească cu aproximativ 15%, spune Negriţoiu în interviul acordat Profit.ro.

Transportatorii şi ASF au ajuns, pe 15 septembrie, la un acord privind stabilirea unei ţinte de tarif de 7.500 de lei pentru camioanele de peste 16 tone.

Un adaos de 15% la acest tarif ar însemna un nou preţ de aproximativ 8.600 de lei. O altă posibilă cauză pentru modificarea tarifelor este şi reactualizarea bazei de date a ASF, care, deocamdată, nu conţine şi informaţiile de la Carpatica Asig, societate care avea  una dintre cele mai ridicate daunalităţi din piaţă. .

Pe de altă parte, arată preşedintele ASF, tariful maxim va fi rezultatul unui calcul sec, nicidecum al unei negocieri. "Nu este o primă negociată. Am supus spre consultare condiţiile şi formula de calcul. Ne-am consultat cu toată lumea. Odată stabilită formula, treci la baza de date. Aplici formula pe baza de date şi nimeni nu poate să intervină. Este o primă tehnică şi independentă, nu este o primă negociată. Tarifele trebuie să corespundă legii şi să acopere toate costurile. Toată lumea a fost de acord să acopere toate costurile, inclusiv transportatorii. Chiar ei au fost cei care au spus că trebuie şi o marjă de profit, pentru că noi pusesem o marjă 0. Toată lumea a fost de acord cu acoperirea tuturor costurilor suportate de asigurători. Noi avem o bancă de date care nu este o bancă de date negociabilă, pentru că sunt informaţii istorice. Vin din urmă datele efective. Pe baza acestor date, introducem formula şi rezultatul îl dă calculatorul", explică Negriţoiu.

Preşedintele ASF a precizat şi că daunele plătite efectiv reprezintă doar o parte a costurilor suportate de asigurători. Aceştia sunt obligaţi să constituie rezerve pentru daune avizate şi neavizate, dar şi au şi cheltuieli de vânzare, cum ar fi comisionul plătit brokerilor.

 

Etichete: Mişu Negriţoiu
Citește mai multe din Auto
» Citește mai multe din Auto
TOP articole