Procedura de obținere nu este însă atât de ușoară, platfoma dă erori, și pensionarii sunt nevoiți să facă cel puțin un drum la Casa de Pensii. Președintele Casei de Pensii susține că nu a avut timpul necesar să implenteze un sistem mai prietenos însă, își pune speranțele în banii primiți prin fondurile europene.
Iată ce trebuie să faceți pentru obține talonul de pensie electronic:
Pasul 1: Pentru început, orice pensionar trebuie să aibă o adresă de mail validă. Ulterior, trebuie să acceseze site-ul Casei Naționale de Pensii pentru a-și deschide un cont online. Aici completează un formular, iar site-ul îi generează o cerere.
Pasul 2: Cu cererea printată, pensionarul merge la Casa de Pensii, unde angajații casei de pensii îi verifică documentele și îi activează contul. Tot aici primesc o foaie cu 8 instrucțiuni, pentru a putea accesa contul online.
Pasul 3: Pensionarul se întoarce acasă, iar pe mail va trebui să primească un link care este valabil 72 de ore. Odată accesat link-ul, sistemul îl va obliga să își seteze o parolă, apoi va primi o nouă cerere pe care pensionarul trebuie să o printeze, semneze, scaneze și să o indroducă în platformă.
Pasul 4: Abia atunci va fi generat documentul de informare: cunoscut drept talonul electronic.
Președintele Casei Naționale de Pensii susține că a fost nevoit să implementeze rapid noul sistem. Din păcate, oficialul nu a luat în calcul că pensionarii nu au aproape deloc cunoștințe digitale.
„Dacă are semnătură digitală, nu trebuie să vină până aici. Noi a trebuit să punem în aplicare această prevedere legală, dar noi avem în PNRR bani pentru digitalizare și încercăm să găsim poate o formă mult mai prietenoasă privind accesarea acestor informații pentru titulari. Deocamdată, aceasta este soluția pe care am găsit-o”, a mărturisit Daniel Baciu, președintele Casei Naționale de Pensii.
Aproximativ 3.000 de pensionari au cerut să primească talonul electronic. În România, sunt peste 5 milioane de pensionari și doar jumătate dintre ei primesc banii pe card.