În accidentul din zona Lacului Maggiore, unde o telecabină a liniei Stresa-Alpino Mottarone s-a prăbuşit în pădure, 14 persoane şi-au pierdut viaţa.
Singurul supraviețuitor, Eitan Biran, în vârstă de 6 ani, a stat o vreme în spital, după care a fos încredințat mătușii sale paterne, Aya Biran-Nirko în Pavia, unde a stat până sâmbătă, când aceasta a reclamat dispariția copilului.
Băiețelul a fost scos din ţară cu un avion privat
Părinții lui Eitan, fratele mai mic și doi dintre străbunicii lui au murit în acel accident înfiorător.
De la producerea accidentului, Eitan a fost ținta unei lupte pentru custodie între familiile din Italia și Israel.
În urmă cu două zile, bunicul din partea mamei, Shmulik Peleg l-a scos din ţară pe băiat. Bărbatul se mutase de curând în Italia şi avea dreptul de a-şi vizita nepotul în urma accidentului.
El l-a scos pe micuţ din ţară cu un avion privat, folosind paşaportul israelian al acestuia.
Diplomații israelieni au confirmat sosirea în țară a acestuia.
Gali Peleg, mătușa maternă a lui Eitan din Tel Aviv, a început luna trecută un proces de adopție, avocatul ei susținând că copilul era ținut „ostatic”.
„Noi nu l-am răpit pe Eitan și nu vom folosi acest cuvânt. L-am adus pe Eitan înapoi acasă”
A trebuit să facem acest lucru după ce nu am primit nicio informație despre starea sa de sănătate sau starea sa mentală. Dacă judecătorul nu ar fi programat întâlniri, nu l-am fi văzut”, a declarat ea pentru postul de radio 103FM din Israel.
Avocatul familiei din Israel a confirmat că familia l-a adus în țară. Se pare că în pofida ordinului judecătorului de a-l trimite pe Eitan în Italia, aceștia sunt în posesia pașaportului copilului.
Băiatul mergea la terapie în Italia, și ” a fost smuls de lângă familia pe care un judecător a considerat-o potrivită pentru a-l crește, deoarece era cea pe care a văzut-o mereu, în fiecare zi.
Ne îngrijorează trauma pe care o va constitui pentru el această răpire”, a declarat Armando Sibari, avocatul părții italieni, potrivit The Jerusalem Post.
O anchetă privind cauza accidentului din nordul Italiei este încă în desfăşurare.
Cu toate acestea, ipoteza principală a procurorilor rămâne în picioare, aceştia punând producerea accidentului pe seama unei defecţiuni produse în mod intenţionat la sistemul de frânare.