Antena 3 CNN International News Un superjumbo Airbus A380 a finalizat două zboruri alimentat cu ulei de gătit

Un superjumbo Airbus A380 a finalizat două zboruri alimentat cu ulei de gătit

Cerasela Stafie
2 minute de citit Publicat la 23:46 30 Mar 2022 Modificat la 23:46 30 Mar 2022

Industria aviației globale reprezintă aproximativ 2% din emisiile de dioxid de carbon din lume, potrivit datelor de la Air Transport Action Group. Amprenta mare de carbon a determinat companiile aeriene și producătorii să găsească modalități de a reduce emisiile la zero până în 2050.

Scopul ambițios va necesita tehnologii inovatoare, combustibilul durabil pentru aviație devenind o soluție populară atât în ​​rândul transportatorilor, cât și al producătorilor de avioane.

În timpul celor două curse de testare, avionul Airbus A380 a fost alimentat de Sustainable Aviation Fuel, sau SAF, realizat în principal din ulei de gătit uzat și grăsimi reziduale, și a funcționat cu un singur motor Rolls-Royce Trent 900.

Cele aproximativ 27 de tone de combustibil folosite în timpul curselor, produse în Normandia, Franța, au fost furnizate de compania franceză de petrol și gaze TotalEnergies. Potrivit producătorului, SAF a fost făcut din esteri și acizi grași hidro-procesați (HEFA), care sunt „fără aromatice și sulf”.

”Testul de zbor a îndeplinit toate cerințele noastre, ceea ce ne va permite să realizăm următoarea fază a proiectului, constând în manevre specifice ale motorului”, a spus pilotul de testare Airbus, Wolfgang Absmeier.

Airbus a testat utilizarea zborurilor cu motor alimentat cu SAF în ultimul an, un A350 fiind testat în martie 2021, iar un avion A319neo a zburat cu ulei de gătit în octombrie. În prezent, aeronavele Airbus pot fi alimentate cu până la 50% SAF, amestecat cu kerosen tradițional.

Compania speră să obțină aeronavele certificate pentru a zbura pe SAF până la sfârșitul deceniului și să introducă primul avion cu emisii zero din lume până în 2035. Cel de al doilea zbor de testare a fost efectuat pentru a monitoriza modul în care SAF a funcționat în timpul decolării și aterizării.

”Creșterea utilizării SAF rămâne o cale cheie pentru atingerea ambiției industriei de a emisii zero de carbon până în 2050”, a spus Airbus într-un comunicat. Compania susține că avioanele care zboară pe SAF ar putea obține între 53% și 71% din reducerile de carbon necesare pentru atingerea acestui obiectiv.

Sustainable Aviation Fuel, care susține neutralitatea carbonului din cauza CO2 absorbit în timp ce ingredientele sale organice sunt cultivate, este deja folosit în cantități limitate de unele companii aeriene, dar prețurile ridicate sugerează că adoptarea pe scară largă nu este așteptată prea curând.

Cel mai mare avion de pasageri din lume, A380, a fost în declin în ultimii ani, mai multe companii aeriene solicitând timp pentru utilizarea lor, parțial pe motiv că sunt mai puțin eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil decât avioanele mai moderne cu rază lungă.

Airbus a livrat ultimul A380 companiei aeriene Dubai Emirates la sfârșitul anului 2021. Mai recent, compania a anunțat că avionul gigant va fi pus în funcțiune pentru a testa un motor experimental alimentat cu hidrogen, o altă inovație menită să facă zborul mai puțin dăunător pentru mediu.

Citește mai multe din International News
» Citește mai multe din International News
TOP articole