Cercetătorii de la Universitatea Leiden au descoperit, în cadrul unui studiu recent, că ochii noștri influențează modul în care oamenii percep totul, de la cât de atractivi suntem, până la generozitatea noastră, potrivit Daily Mail.
Potrivit studiului, aspecte precum dimensiunea pupilei și luminozitatea irisului joacă un rol important în modul în care suntem percepuți de ceilalți.
Cum influențează ochii percepțiile
Deși culoarea ochilor este adesea considerată principalul factor de atracție, acest studiu a evidențiat că pupila și irisul au un impact real asupra felului în care ceilalți ne evaluează și ne percep.
Pentru a testa aceste idei, cercetătorii le-au cerut participanților să evalueze fotografii cu primate non-umane ale căror ochi au fost modificați digital. Rezultatele au arătat că pupilele mai mari sugerează amabilitate, atractivitate și chiar o tendință spre generozitate, iar irisul mai luminos este asociat cu o imagine prietenoasă și deschisă.
„În ciuda legăturii strânse dintre vizibilitatea irisului și a pupilei, efectele percepute ale acestor două au fost studiate în mare parte în mod izolat.
Am demonstrat, în cadrul a două studii experimentale, că efectele dimensiunii percepute a pupilei depind de vizibilitatea irisului”, a declarat unul dintre cercetătorii studiului, publicat în Cognition and Emotion, potrivit sursei ciatte.
Mai mult decât atât, se pare că aceste trăsături influențează și comportamentele. Rezultatele au arătat că participanții au donat mai mult atunci când au fost expuși la ochi cu pupile mai mari.
De asemenea, aceștia au apreciat animalele ca fiind mai drăguțe, mai prietenoase și mai atrăgătoare atunci când aveau pupile mai mari.
Acest studiu este printre primele care analizează efectele pupilei și luminozității irisului asupra emoțiilor și comportamentelor.
Rezultatele arată cât de important este limbajul nonverbal al ochilor în relațiile sociale.