Jumătate din A0, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din jurul Capitalei, este încă în lucru. Ultimul lot va fi gata în 2026, o parte importantă din Nord pentru care s-a emis autorizaţia de construire acum câteva zile. Până atunci, jumătatea sudică ar putea fi completă în câteva luni, iar şoferii ar putea circula astfel de la Piteşti până la Constanţa pe drumul de mare viteză. Totuşi pentru acest ultim segment din sud sunt întârzieri semnificative.
Un proiect strategic care ar putea lega celelalte drumuri de mare viteză care duc spre Capitală. Aşa este văzută A0, autostrada care înconjoară Bucureştiul.
Până acum, 3 loturi sunt finalizate integral.
Un segmet este în partea de Nord, între DN1 şi Autostrada 3, către Ploieşti. Tot aici, alţi aproape 10 kilometri sunt gata, însă nu pot fi folosiţi pentru că nu există o conexiune cu drumul naţional 2.
În partea sudică sunt două loturi finalizate, între DN6 şi A1, Autostrada Soarelui. Ultimul lot din Sud nu este gata, iar lucrările sunt întârziate.
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Min. Transporturilor: E puțin probabil să se finalizeze în acest an. Aceasta este zona care în câteva luni se va da în trafic, astfel încât să se circule de la Pitești la Constanța doar la nivel de autostradă.
După ce partea de Sud va fi gata, vor continua lucrările in partea de Nord. Însă şoferii mai au de aşteptat până când vor putea conduce pe A0 de la un capăt la altul.
53 de kilometri sunt finalizați, însă pot fi folosiți doar 43. Pentru restul nu există descărcare. Mai trebuie să se lucreze la 49 de kilometri pentru a se circula complet pe A0.
Ionel Scrioșteanu: Vom circula complet pe A0 în toamna anului 2026.
Costul total al Autostrăzii 0 este de peste 6 miliarde lei, bani ce provin din fonduri europene, dar şi de la bugetul de stat.