Pornind de la un formiat de potasiu, cercetatorii au amestecat polimerii de stiren-butadien-stiren cu amestecul de bitum (o componentă majoră a asfaltului). Atunci când a fost testat în laborator, s-a observat "întârzierea, în mod semnificativ, a formării startului subţire de gheaţă în comparaţie cu o suprafaţă obişnuită de drum, iar suprafaţa drumului nu a suferit nici o modificare", a raportat într-un articol echipa de cercetători.
Amestecul a eliberat sare constant, timp de două luni, fapt care a împiedicat îngheţarea drumului. Aceste efecte ar putea dura mai mult dacă compusul va fi utilizat pe drumuri reale.
Datorită presiunii pe care automobilele şi camioanele le exercită asupra suprafeţei drumului, amestecul de sare şi polimer, răspândit uniform pe suprafaţa asfaltului, va putea fi eliminat constant pentru a păstra suprafaţa de drum fără gheaţă. Acest lucru va putea fi extins de la două luni la câţiva ani.
"Sarea poate fi uşor îndepărtată prin ploaie sau de cauciucurile automobilelor şi, din această cauză, necesită o răspândire regulată pe drumuri. În afară de considerentul economic, substanţa anti-îngheţ poate compromite proprietăţile mecanice ale asfaltului şi au un impact negativ asupra organismelor vii şi a mediului atunci când sunt utilizate în cantităţi mari", declară echipa de la Istanbul.
Sursă: Science Alert
Sursă: Science Alert