Antena 3 CNN Politică Sorin Grindeanu: "Încep procedurile pentru cel mai mare contract de infrastructură feroviară"

Sorin Grindeanu: "Încep procedurile pentru cel mai mare contract de infrastructură feroviară"

Silvia Preda
2 minute de citit Publicat la 19:53 15 Mar 2023 Modificat la 19:53 15 Mar 2023

Documentaţiile pentru primele trei loturi ale Tronsonului de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş au fost transmise miercuri în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) pentru validare, a transmis Sorin Grindeanu.

"Pentru reabilitarea Tronsonului de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș (6 loturi) sunt alocate 10,5 miliarde de lei (fără TVA).

Astăzi au fost transmise spre SEAP (pentru validare) documentațiile pentru primele 3 loturi ale acestui Tronson care are o lungime totală de aproape 226 de km.

Lotul 1 (Craiova-Filiași), cu o lungime de 37,97 km, are o valoare estimată de 1,4 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 54 de luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări).

Lotul 2 (Filiași-Igiroasa), cu o lungime de 44,26 km, are o valoare estimată de 1,14 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări).

Lotul 3 (Igiroasa- Drobeta Turnu Severin), cu o lungime de 41,23 km, are o valoare estimată de 3,08 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări). Pe acest lot va fi construită și o variantă nouă de traseu care va asigura relația între stațiile Balota, Prunișor și Drobeta Marfă. Între stațiile Prunișor și Drobeta Turnu Severin Est este prevăzută construcția unui tunel de cale ferată dublă, în lungime de 6,1 km.

Citiţi şi: Sorin Grindeanu: "Undă verde pentru construirea unui drum de conectivitate la Aeroportul Internaţional Traian Vuia"

Cele 3 loturi au o lungime însumată de 123,47 km de cale ferată modernă și o valoare totală estimată de 5,63 miliarde de lei (fără TVA).

Va fi dublată linia CF pe relațiile Strehaia - Ciochiuța, Ciochiuța - Tâmna, Tâmna – Igiroasa, Igiroasa – Prunișor dar și în stațiile Igiroasa și Ciochiuța.

Vor fi construite noi variante de traseu pe relațiile Igiroasa - Prunișor Nouă, Prunișor – Drobeta Est Nouă, Drobeta Est Nouă – Drobeta Mărfuri, Drobeta Est Nouă – Dudașu.

Vor mai fi montați 4.750 m de panouri fonoabsorbante, vor fi modernizate instalațiile de semnalizare/centralizare/telecomunicații, va fi implementat sistemul european de management al traficului (ERTMS) și vor fi montate bariere automate la trecerile la nivel.

Pe traseu vor mai fi reabilitate sau construite:

- 16 stații

- 48 de poduri

- 87 de podețe

- 18 pasaje inferioare și superioare

- 1 viaduct cu cale dublă în lungime de 900 m (peste Valea Baran)

- 16 treceri la nivel cu calea ferată

- 4 noi puncte de oprire", a scris Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

Citește mai multe din Politică
» Citește mai multe din Politică
TOP articole