Antena 3 CNN Actualitate Traficul în București va fi schimbat total. Sensuri unice pe marile bulevarde din Capitală

Traficul în București va fi schimbat total. Sensuri unice pe marile bulevarde din Capitală

Raluca Bîrcă
3 minute de citit Publicat la 11:00 15 Feb 2022 Modificat la 13:30 15 Feb 2022

Dacă în anii anteriori ideea unor sensuri unice sau amplasarea unor benzi dedicate transportului în comun erau văzute cu ochi răi de către politicienii locali ai Capitalei, ajunși acum la conducere, fostele proiecte supuse dezbaterii publice par chiar variante optime pentru traficul din Capitală. Municipalitatea pregătește noi sensuri unice pentru zona centrală a Bucureștiului și astfel, cred edilii, că vor rezolva problema traficului haotic. Din luna Aprilie, șoferii din București vor fi nevoiți să învețe din nou centrul orașului pentru că noile măsuri vor schimba fața Capitalei pe o rază de 30 de km.

Prima zonă pentru care s-au definitivat soluțiile de trafic este Calea Floreasca - Radu Beller și Dorobanți. Aici avem următoarele modificări:

Calea Floreasca - arteră cu 4 benzi de circulație

  • se introduce sens unic de circulație pentru traficul rutier, pe două benzi
  • benzile de circulație de pe margine vor fi transformate în bandă unică de circulație pentru transport public. O bandă pe sensul Șoș. Ștefan Cel Mare - Strada Ceaikovski, iar cealaltă pentru circulația din sens invers.

Radu Beller - arteră cu 4 benzi de circulație

  • Se creează sens unic de circulație pe tronsonul dintre strada Mircea Eliade și Calea Dorobanți.
  • Vor fi alocate două benzi de circulație traficului rutier
  • Benzile de pe marginea drumului vor fi transformate în bandă unică pentru transportul public, fiind alocată câte una pentru ambele sensuri de circulație ale tronsonului Mircea Eliade - Piața Dorobanți. În acest moment, pe cele două benzi, sunt parcate mașinile bogaților Capitalei. Bolizi de sute de mii de euro vor trebui să caute alte locuri de parcare, în teorie.

Calea Dorobanți - 6 benzi de circulație

  • Pe sensul de circulație dintre Piața Dorobanți către Șoș Ștefan cel Mare se vor crea 4 benzi de circulație - 3 pentru traficul rutier, 1 pentru transportul public
  • Pe sensul invers vor fi două benzi de circulație - 1 pentru traficul rutier și 1 alocată exclusiv pentru transportul public.

Practic, dacă vii din centru, pe strada Polonă vei avea culoar de sens unic până la intersecția Calea Floreasca cu strada Ceaikovski și Mircea Eliade.

De asemenea, dacă vii dinspre zona de Nord către centru, tronsonul Mircea Eliade - Radu Beller - Piața Dorobanți - Calea Dorobanți - Piața Romană se transformă într-un culoar rapid de trafic.

Modificări pregătite pentru alte șapte zone din București

  • Calea 13 Septembrie - modificări geometrice ale intersecției Calea 13 Septembrie cu bulevardul Tudor Vladimirescu și Șoseaua Panduri, în scopul creșterii capacității de trafic general și a îmbunătățirii condițiilor de circulație a transportului public de suprafață.
  • Șoseaua Antiaeriană - modificări geometrice ale intersecției drumului Sării cu Calea 13 Septembrie și Șoseaua Antiaeriană, în scopul creșterii capacității de trafic general și a îmbunătățirii condițiilor de circulație a transportului public de suprafață.
  • Drumul Taberei - sistem de sensuri unice, cu reconfigurarea intersecțiilor, în perimetrul străzilor Locotenent Găină, drumul Sării și drumul Taberei, în scopul creșterii capacității de trafic general și a îmbunătățirii condițiilor de circulație a transportului public de suprafață.
  • Dorobanți - modificări geometrice și de alocare a benzilor de circulație pe unele tronsoane ale căii Dorobanți, în scopul creșterii capacității de trafic general și creării de benzi dedicate transportului public de suprafață.
  • Calea Floreasca - sistem de sensuri unice, cu circulația în sens opus, exclusiv a transportului public, pe Calea Floreasca și strada Radu Beller.
  • Aviatorilor - benzi dedicate transportului public de suprafață pe unele tronsoane ale Șoselei Kiseleff și ale Bulevardului Aviatorilor, în scopul îmbunătățirii condițiilor de circulație a transportului public de suprafață.
  • Pantelimon - cu extindere la 4 benzi de circulație și creare de bandă unică pentru transportul public

Foarte multe dintre aceste tronsoane au pe mediană fel și fel de construcții sau spații verzi care până acum despărțeau sensurile de mers. Nu se știe dacă acestea vor fi dărâmate.

Soluții de trafic în zona centrală și în Nord

O bandă dedicată transportului public de suprafață sau separarea fizică prin bolarzi flexibili a benzii 1 de circulație pe arterele:

  •  Bd. G-ral Gh. Magheru
  •  Bd. C. Coposu, între strada Sf. Vineri și piața Unirii
  •  Bd. Dacia, între calea Victoriei și calea Griviței
  •  Calea Griviței, între str. Semicercului și Bd. Dacia
  •  Bd. Ion Mihalache, între Bd. Banu Manta și piața Victoriei

Toate aceste zone au mai fost discutate și pe timpul fostelor administrații, însă pe atunci opoziția a blocat aceste proiecte.

 

Etichete: trafic București
Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole