Sustenabilitatea e un concept despre care se vorbește frecvent în ultimii ani, dar grija pentru mediu, pentru comunități și oameni e prezentă în strategiile de afaceri încă dinainte. O companie care a pornit de la zero în urmă cu 30 de ani reușește azi să aibă printre cele mai ambițioase obiective legate de sustenabilitate.
Giovanni Perini, Director de Marketing Romstal: ”Ceea ce vedem în ultimii ani a fost o schimbare semnificativă în comportamentul consumatorului care este îmbucurătoare din punct de vedere al sustenabilității. Atât premizele economice, adică costul de producție și operare ale acestor produse, cât și premizele tehnologice, eficiența produselor respective s-a îmbunătățit de așa natură încât începem să vedem o adopție în masă a lor.”
Pe lângă eficientizarea funcționării proprii, Romstal investește de mai bine de 20 ani în pregătirea profesională a partenerilor, clienților și studenților, deschide noi direcții de dezvoltare, dacă acestea sunt în acord cu principiile dezvoltării durabile și duce în piața externă expertiza românească.
Giovanni Perini, Director de Marketing Romstal: ”În 2015 firma a adoptat o politică de sustenabilitate și niște obiective foarte ambițioase în direcția asta. Moment în care am început să lucrăm și la operațiunile noastre, să încerăm să le facem mai sustenabile.”
Clădirile grupului sunt anvelopate. Fie că vorbim despre birouri, magazine sau depozite, pereții sunt izolați, de peste 10 ani sunt folosite doar becuri led, climatizarea se programează în funcție de destinația spațiului, iar cea mai mare parte a energiei consumate e produsă prin panouri fotovoltaice.
Sorin Matei, Manager Sisteme Climatizare, Romstal: ”Încercăm să schimbăm soluţiile de încălzire care sunt bazate pe combustibili fosili și să facem o implementare cu sisteme de pompe de căldură. Am început să schimbăm în foarte multe dintre locaţiile noastre şi ne dorim să ajungem la o scădere cu 95% a consumului de gaz.”
Deja, grupul de firme produce mai multă energie verde decât consumă. Pe aproximativ 80% din suprafața teraselor magazinelor proprii deține acum 38 de instalații fotovoltaice funcționale.
Sorin Matei, Manager Sisteme Climatizare, Romstal: ”Trebuie să le eficientizam atât din punct de vedere al consumurilor cât și prin producția proprie pe care o asigurăm prin panourile fotovoltaice. Ca să vă dau un exemplu, față de 2020 ne-am dublat puterea în panourile fotovoltaice.”
Inclusiv startup-urile în care se fac investiţii sunt alese în funcţie de impactul pe care îl au în societate. La fel, și în cadrul academiei Romstal, apărută ca urmare a nevoii de profesionalizare și specializare, trainingurile au fost concentrate în ultimii ani în zona echipamentelor care utilizează surse regenerabile de energie. De altfel, grupul se extinde și pe piețele externe, cu aceleași principii, dar și cu produse marca proprie și sisteme concepute în cadrul societăților, astfel încât clienții să poată beneficia de soluții cât mai eficiente ca timp sau consum.
- Principalul partener al instalatorilor aniversează 30 de ani pe piață;
- Grija pentru oameni și mediu este una dintre cele mai importante valori ale companiei;
- Compania produce mai multă energie verde decât consumă.