Industria mașinilor electrice ia avânt atât la nivel global, cât și în România. Aceste autoturisme vin cu numeroase avantaje și au revoluționat industria auto prin faptul că au zero emisii de eșapament ca urmare a renunțării la motorul cu ardere internă în favoarea unui motor electric alimentat de baterie.
Totuși, mașinile electrice nu sunt lipsite de defecte și există o serie de probleme mai ales în ceea ce privește sensibilitatea bateriei la temperatură.
Mai exact, căldura extremă poate accelera degradarea bateriei, pe când, la polul opus, frigul poate avea un impact negativ asupra autonomiei mașinii electrice. Acest aspect obligă șoferii să fie mai atenți la temperaturile la care este expus vehiculul.
În acest context, cercetătorii au venit cu o soluție pentru acest inconvenient care ar putea aduce beneficii pentru stocarea energiei.
Este vorba despre de o baterie litiu-ion rezistentă la frig, care poate funcționa la temperaturi de până la minus 80 de grade. Noua baterie a demonstrat performanțe remarcabile, menținându-și capacitățile de la minus 80 de grade la 60 de grade Celsius.
Dacă această tehnologie va putea fi comercializată cu succes, ea ar putea avea aplicații extinse, inclusiv în electrificarea aviației, scrie incredibilia.ro.