Antena 3 CNN Actualitate Situație de criză. Unele supermarketuri românești raționalizează mâncarea

Situație de criză. Unele supermarketuri românești raționalizează mâncarea

Gabriel Dano
1 minut de citit Publicat la 16:41 17 Noi 2021 Modificat la 16:56 17 Noi 2021

La mare căutare sunt produsele de bază cum ar fi făina, uleiul, zahărul, pastele sau mălaiul. Aceste produse pot fi cumpărate anul acesta în limita a două baxuri per consumator, adică doar două baxuri pe același bon fiscal.

Cei de la Asociația Marilor Rețele Comerciale din România spun că s-au luat aceste măsuri pentru că magazinele au capacitate de stocare limitată și vor să se asigure că nu rămân rafturile goale între aprovizionări.

"Aceștia spun că și înainte de pandemie se mai lua astefel de măsuri. Totul ține de sezonalitate, pentru că sunt perioade în care cererea este mai mare decât oferta, de exemplu înainte de Sărbători sau atunci când gospodinele pun murături.

Reprezentanții Asociației Marilor Rețele Comerciale din România admit însă că la nivel global sunt ceva probleme de aprovizionare. Populația este sfătuită să se aprovizioneze rațional, fără excese. De altfel, cumpărăturile pe bază emoțională sunt de evitat în această perioadă", a spus reporterul Antena 3 Roana Rotaru, la "Decisiv".

"Factorul care continuă să pună cea mai mare presiune pe desfășurarea normală a activităților este, fără îndoială, starea pandemică și aici aș vrea să subliniez că deși au existat mai multe momente în care cumva părea că situația se îndreaptă către o ieșire din starea de alertă, iată că acest lucru încă nu s-a întâmplat și atunci acest factor de incertitudine pune în continuare presiune pe lanțul de aprovizionare.

Se lucrează la alternative, la găsirea altor surse de aprovizionare. Din acest punct de vedere, există tensiuni, există situații dificile", a declarat George Bădescu, director executiv Asociația Marilor Rețele Comerciale din România.

Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole