Echipele de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov au început implementarea noilor sisteme de parapete mobile.
Aceste sisteme de protecție sunt destinate să fie plasate în zonele considerate cele mai periculoase de pe DN 1 și DN 13, între Brașov și Sibiu.
[GAL layout="5"]Noul design al parapetelor mobile montate pe DN1 constă în role de dimensiuni mari, situate la aproximativ jumătate de metru deasupra solului, și sunt întărite cu bare metalice solide.
Sistemul de protecție bazat pe parapete mobile este proiectat să prevină accidentele rutiere grave, dispersând energia în lungul parapetului în momentul impactului.
"În această perioadă, pentru a îmbunătăți siguranța în trafic, instalăm cele mai fiabile sisteme de parapete, respectiv parapetul pe role.
Avem planificată montarea pe o distanță de 3 kilometri liniari în zonele identificate ca fiind sensibile și periculoase. Prin această inițiativă, sperăm să reducem evenimentele tragice și accidentele grave", a declarat Tudor Duțu, directorul regional al Direcției de Drumuri Brașov, într-un videoclip postat de DRDP pe platforma YouTube.
În prima fază, aceste parapete mobile au fost montate pe un segment de DN 1, într-o curbă periculoasă din apropierea municipiului Codlea. Aici vor fi instalate aproximativ 300 de metri de parapet nou.
Eficacitatea parapetelor mobile constă în redirecționarea vehiculelor care intră în contact cu sistemul de protecție înapoi pe carosabil, prevenind astfel ieșirea acestora în afara suprafeței drumului.
Primul parapet cu role speciale a fost implementat în 2019 pe un pod la ieșirea din localitatea Chitila, lângă București. Acest gard de protecție s-a întins pe o distanță de 500 de metri. Alte aproximativ 1.000 de metri au fost instalate pe DN2, în proximitatea localității Coșereni.
Rolele din cauciuc și plastic sunt proiectate pentru a rezista chiar și la impactul unui autobuz sau camion cu o greutate de 13 tone.