Antena 3 CNN Actualitate Social România locul 1 în topul accidentelor rutiere mortale. Europol: "Legislaţia rutieră este clar depăşită"

România locul 1 în topul accidentelor rutiere mortale. Europol: "Legislaţia rutieră este clar depăşită"

Claudia Popovici
2 minute de citit Publicat la 17:18 23 Aug 2021 Modificat la 17:18 23 Aug 2021

România rămâne fruntașă în Europa când vine vorba despre accidente rutiere mortale. Numai în weekend-ul care s-a încheiat evenimentele rutiere mortale s-au ţinut lanţ. Pierderea controlului volanului, consumul de alcool sau de droguri şi inconștiența sunt principalele cauze ale accidentelor.

Un șofer a fost înregistrat de radarul poliției circulând cu o viteză de 288 de kilometri pe oră pe autostrada A3, tronsonul Câmpia Turzii - Nădășelu.

În 2018, un alt șofer a fost prins circulând cu 276 de km/h, pe aceeași autostradă, dar pe tronsonul București-Ploiești, iar un altul tot pe A3, pe tronsonul Câmpia Turzii - Nădăşelu, cu viteza de 252 de kilometri pe oră.

Referitor la aceste cazuri, Cosmin Andreica, liderul sindicatului Europol a declarat că legislaţia rutieră este clar depășită.

„288 de km la oră poate reprezenta inclusiv viteza de decolare a unui avion de pe o pistă, ca să înțeleagă toată lumea care sunt consecințele unei astfel de viteze.

Ca să nu mai vorbim de distanță în care acest conducător auto ar fi putut frâna în situația unei urgențe sau în situația unei incident. Sunt întradevăr întrebări la care nu vrem să avem răspunsuri pentru că vorbim de adevărate tragedii în momentul în care viteza depășește 150 de km la oră, indiferent despre ce tronson vorbim.

Europol: "Legislația rutieră este clar depășită"

Legislația rutieră este clar depășită pentru că atâta vreme cât cel puțin în privința vitezei ultima secțiune din Codul Rutier stabilește că depășirea cu peste 50 de kilometri la oră a vitezei limită legală admisă în localitate pe tronsonul respectiv de drum se pedepsește cu sancțiune de la 9 la 20 de puncte şi cu o amendă de câteva sute de lei și mai departe nu se face niciun fel de distincție, indiferent dacă depășești cu 80 de km, 100 de km, 150 sau chiar ajungi la 288 de km la oră.

Este clar că trebuie să vorbim și despre alte praguri de sancționare ale șoferilor care sunt inconștienți și probabil nu înțeleg consecințele unei astfel de viteze", a spus Cosmin Andreica la Antena 3. 

Întrebat apoi de consumul de droguri, Cosmin Andreica a explicat că lipsa personalului rutier face ca să existe situații în care mulţi șoferi scapă netestați.

„Este vorba și de o lipsă a logisticii pentru că sunt foarte puțini polițiști rutieri care au în dotare aparate drug test. Vorbim de două, trei, maxim 5  pe un judeţ, astfel că există foarte multe situații în care sunt șoferii identificați, însă până când vine un alt echipaj cu drug testul, nu știu dacă se va confirma sau nu suspiciunea polițiștilor rutieri și se pierde și timp și scapă mulţi șoferi netestați.

Este o problemă delicată pentru că în ultimii ani a crescut extrem de mult consumul de droguri la volan și vorbim de consecințe și mai grave decât consumul de alcool, mai ales pentru faptul că noi avem toleranță zero pentru consumul de alcool", a mai spus Cosmin Andreica la Antena 3. 

Citește mai multe din Social
» Citește mai multe din Social
TOP articole