Mecanicii susțin că despăgubirile oferite de compania de asigurări RCA Euroins vor plătite mult mai târziu după ce trec din competenţa acesteia în competenţa Fondului de Garantare. Din acest motiv, service-urile auto au început să refuze șoferii care au asigurare RCA la Euroins, în caz de daună.
De acum, asiguraţii Euroins se vor adresa Fondului de Garantare în ceea ce priveşte repararea de prejudiciu şi despăgubiri.
"Toate solicitările clienților sau persoanelor păgubite vor trebui adresate fondului de garantare. Partea negativă este că durata va fi mai lungă. Partea buna este că garanția de a recupera prejudiciul există", a declarat Mălin Roșu, președintele Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din România.
Citește și: Euroins dă în judecată statul român! Va cere 500 de milioane de euro despăgubiri pentru suspendarea licenței de către ASF
Însă angajații de la service-uri sunt reticenţi. Am încercat și noi să vedem dacă în scenariul unei avarii putem repara maşina pe o asigurare Euroins, însă service-urile ne-au răspuns că nu ne pot ajuta pentru că vor primi plata peste doi ani.
Nu v-o repară nimeni (n.r. mașina). Plătiți din buzunar și cu factura aia vă îndreptați împotriva lor și în timp vă recuperați banii", este unul dintre răspunsurile pe care le-am primit de la reprezentații unui service auto.
Pentru asigurații care au o poliţă Euroins există şi posibilitatea schimbării acesteia, după parcurgerea unor paşi esenţiali.
"Contractele de asigurare emise de Euroins rămân în vigoare până la expirarea lor, dar nu mai târziu de 90 de zile de la pronunțarea hotărârii de intrare în faliment. Asigurații au însă posibilitatea rezilierii printr-o cerere transmisă la Euroins.
Cei care trebuie să repare maşina pe poliţele Euroins trebuie să transmită o cerere către companie, apoi se face un dosar pentru fondul de garantare. Acesta trebuie să conţină cererea către Euroins, poliţa şi dovada plății asigurării", a explicat Cosmina Dinu Priporeanu, broker de asigurări.