Antena 3 CNN Actualitate Semnal de alarmă pe calea ferată

Semnal de alarmă pe calea ferată

1 minut de citit Publicat la 10:43 21 Mar 2016 Modificat la 10:43 21 Mar 2016

Cu o viteză medie de doar 45 km/h pentru trenurile de călători şi una de sub 20 de km/h pentru cele de marfă, infrastructura feroviară s-a întors cu vreo 70 de ani în urmă. Proiectele de reabilitare sunt blocate, încă din faşă, de contestaţii, scrie Capital.

Directorul general al CFR SA, Marius Chiper a tras semnalul de alarmă privind subfinanțarea sistemului feroviar și a anunțat că în prezent sunt 750 restricții de viteză pe cei aproximativ 11.000 km de cale ferată din România. „Restricțiile de viteză înseamnă că pe anumite porțiuni de câțiva zeci de metri unde trenul trebuie să circule cu o viteză cuprinsă între 15 și 30 km/h. În ultimii ani, au fost situații unde restricția de viteză a fost impusă pe cel puțin un kilometru de cale ferată“, ne-au explicat oficialii CFR SA.

Din 750 de puncte negre pe calea ferată, unde se circulă cu 15-30 km/h, compania CFR SA și-a propus să elimine 150 până la sfârșitul acestui an. „Avem programate, din bugetul de reparaţii curente, eliminarea a 150 de restricții, unde se circulă cu 15-30 km/h. Noi reabilităm o cale ferată convențională deschisă atât traficului de marfă cât și de călători. De la București la Constanța, trenurile de călători pot circula cu 160 km pe oră.

Continuarea, pe capital.ro.

Etichete: calea ferata CFR
Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole