Antena 3 CNN Economic Auto Se cere interzicerea Cybertruck pe drumurile din Europa. Mașinile lui Elon Musk sunt „periculoase” și „prea ascuțite”

Se cere interzicerea Cybertruck pe drumurile din Europa. Mașinile lui Elon Musk sunt „periculoase” și „prea ascuțite”

A.D.
2 minute de citit Publicat la 14:01 08 Oct 2024 Modificat la 15:29 08 Oct 2024

Cybertruck-ul Tesla este prea mare și ”ascuțit” pentru drumurile europene, au avertizat militanții din domeniul transporturilor, deoarece se ridică întrebări cu privire la înregistrarea unuia dintre primele camionete electrice care au sosit pe continent. Într-o scrisoare adresată Comisiei Europene și autorităților din Republica Cehă, unde înregistrarea unui Cybertruck a ridicat întrebări cu privire la reguli, grupurile de campanie au cerut ca Cybertrucks înregistrate în UE să fie scoase de pe drumurile publice.

A existat o confuzie cu privire la posibilitatea de a conduce Cybertruck în Europa, din cauza regulilor stricte de siguranță rutieră care interzic marginile ascuțite și impun limitatoare de viteză pentru vehiculele care cântăresc mai mult de 3,5 tone când sunt pline. Manualul Tesla enumeră vehiculul unghiular din oțel ca având o greutate brută a vehiculului de 4 tone . (Echivalentul unei mașini de familie standard, cum ar fi un Ford Focus, este de 1,9 tone .)

Câteva Cybertrucks au fost deja depistate pe străzile europene în acest an, provocând temeri de siguranță, scrie Guardian.

„Camionetele foarte supradimensionate aduc pericol pe străzile noastre”, a spus James Nix de la organizația nonprofit Transport & Environment, care a cosemnat scrisoarea către Comisia Europeană.

Piața auto din Europa a urmat trecerea din America de Nord către vehiculele utilitare sport mari și grele , dar reglementările privind siguranța și poluarea au oprit creșterea celor mai periculoase camionete.

În ciuda acestui fapt, zeci de mii dintre cele mai mari vehicule au inundat continentul. Mașinile importate pot fi înmatriculate printr-o „aprobare individuală a vehiculului” care le supune unui control mai mic decât „omologările de tip” la care sunt supuse majoritatea mașinilor. Autoritățile de omologare din statele membre, care sunt responsabile cu verificarea vehiculelor înainte de a ajunge pe piață, au un anumit spațiu pentru a se abate de la normele UE în cazuri individuale, dacă impun cerințe alternative.

Diferitele rute de aprobare au ridicat semne de întrebare dacă Cybertrucks în Europa au fost înregistrate corect sau printr-o lacună legală.

În iulie, în Republica Cehă a fost înregistrat un Cybertruck cu o greutate neîncărcată de 3.025 tone. Acesta a fost modificat pentru a se conforma regulilor de iluminare și pentru a proteja utilizatorii drumului de marginile sale ascuțite, dar vehiculul pare să nu respecte restricțiile de greutate. Dacă ar trebui să țină patru pasageri care sunt puțin mai grei decât un european obișnuit, sau ar transporta mărfuri precum mobilier sau alte mărfuri grele, ar cântări mai mult de 3,5 tone - pragul pentru vehiculele care au nevoie de un limitator de viteză.

Ministerul ceh al transporturilor a declarat că toate vehiculele din categoria N1, în care camionul a fost înmatriculat, au rapoarte de greutate calculate din formulele din regulamentul UE din 2018. Dar datele despre vehicule pe care le-a furnizat arată că Cybertruck nu îndeplinește formulele atunci când transportă patru pasageri.

TÜV Nord, compania care a furnizat datele tehnice pentru aprobarea camionului, nu a răspuns unei solicitări de comentarii.

Norton Slovak, co-fondatorul Cybertruck.cz, compania care deține vehiculul, a spus că este conștient de discrepanța dintre greutatea vehiculului și regulament, dar că „calculele ar putea să nu reflecte pe deplin modul în care aceste reglementări sunt aplicate sau interpretate de către autoritățile cehe”.

Ministerul ceh al transporturilor a declarat că nu vede discrepanța ca o problemă, deoarece înregistrarea a fost „omologare individuală a unui vehicul din sfera națională doar pe teritoriul Republicii Cehe” și nu o „omologare de tip” pentru piața liberă a UE.

Cu toate acestea, camionul, pe care proprietarii îl închiriază pentru campanii publicitare, a fost deja condus în alte state membre ale UE, precum Slovacia. Nu este clar dacă vehiculele înmatriculate de un stat național în acest fel pot fi conduse în alte state.

Citește mai multe din Auto
» Citește mai multe din Auto
TOP articole