Boardul Avtovaz se va întâlni în data de 15 martie şi ar urma să anunţe înlocuirea lui Andersson, se arată în comunicatul alianţei Renault-Nissan, citat de Agerpres.
Săptămâna trecută, şeful alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a afirmat că o schimbare a conducerii AvtoVAZ ar fi "normală la un anumit moment", confirmând aşteptările potrivit cărora Bo Andersson va fi înlocuit curând.
Speculaţiile privind viitorul lui Andersson s-au intensificat, în principal în presa rusă, după ce pierderile AvtoVAZ s-au triplat, de la 25 de miliarde de ruble în 2014, până la 73,85 miliarde de ruble (930 de milioane de dolari) anul trecut.
Renault a decis să deprecieze valoarea investiţiei sale la AvtoVAZ cu 225 milioane de euro, până la 91 milioane de euro.
Sub conducerea lui Andersson, AvtoVAZ a concediat mulţi angajaţi, a diminuat costurile şi a încercat să scadă corupţia şi ineficienţa.
Renault deţine o participaţie de 50% la compania holding care controlează AvtoVAZ, în timp ce partenerul nipon Nissan Motor Co. deţine un pachet de 17,13%, iar corporaţia rusă de stat Rostec are un pachet de 32,87%.