Antena 3 CNN Emisiuni News Hour with CNN Scandal între Ministerul Transporturilor şi Nicuşor Dan. De ce nu va fi gata metroul în Bucureşti

Scandal între Ministerul Transporturilor şi Nicuşor Dan. De ce nu va fi gata metroul în Bucureşti

Cristi Popovici
1 minut de citit Publicat la 20:45 29 Dec 2022 Modificat la 22:26 29 Dec 2022

Nicușor Dan, edilul Bucureștiului, este acuzat că nu aprobă de un an PUZ-ul pentru linia N4 Gara de Nord Autogara Filaret.

În consecință, se pot pierde 300 de milioane de euro banii veniți din PNRR. În replică edilul spune că vinovați de situație sunt chiar cei de la minister, care nu ar fi în stare să facă documentație.

Linia de metrou care ar trebui să unească Gara de Nord de Gara Progresului este în planurile Metrorex de mai bine de un deceniu. Când apăruse o speranță că proiectul s-ar putea realiza prin banii din PNRR, autoritățile nu sunt în stare să facă documentația cerută. Reprezentanții Ministerului Transporturilor acuză Primăria Capitalei că întârzie implementarea studiului de fezabilitate.

"Primăria Capitalei de aproape mai bine de un an de zile nu se emite aprobarea PUZ-ului necesar demarării procedurii de licitație pentru EPA. Aplicarea cu o lentoare excesivă a legii", spune Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. 

În replică, primarul Nicușor Dan dă vina pe angajații din Ministerul Transporturilor pentru blocaj.

"Ei nu au niște proiectanți care să știe să facă niște documentații. Au fost mai multe întâlniri la care direcția urbanism din primărie a solicitat revizuirea unor documente, aducerea unor avize. Cerințele pur și simplu nu au fost respectate", a spus Nicuşor Dan.

Ca să nu piardă cei 300 de milioane de euro prevăzuți prin PNRR, cei din Ministerul Transporturilor vor încerca să-i redirecționeze către o altă linie de metrou M6, spre Aeroportul Otopeni. Aici documentațiile par în regulă, iar din primăvară ar trebui să înceapă primele forări.

Lucrările pentru prima secțiune a metroului spre Aeroportul Otopeni de la Gara de Nord, vor începe în martie 2023, anunță reprezentanții din Ministerul Transporturilor.

Cele 12 stații prevăzute vor fi construite de firme din Turcia. Costul pentru întregul proiect este de 2,38 miliarde de lei iar suma totală prevăzută pentru exproprieri este de 115 milioane de lei exproprierile vor începe anul viitor.

"Se va lansa un utilaj de ora tunel din zona Pieții Chibrit, în acea zonă, în zona Podului Constanța, podului de cale ferată Pod Constanța, de acolo, din zona hibrid Șoseaua Chitilei", spune Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. 

Noua linie de metrou ar trebui să fie gata în 4 ani de la începerea lucrărilor.

Citește mai multe din News Hour with CNN
» Citește mai multe din News Hour with CNN
TOP articole