Antena 3 CNN Life Sănătate Sănătatea mintală și emoțională a angajaților nu reprezintă o preocupare în majoritatea companiilor din România, arată studiile

Sănătatea mintală și emoțională a angajaților nu reprezintă o preocupare în majoritatea companiilor din România, arată studiile

Mia Lungu
1 minut de citit Publicat la 19:25 10 Oct 2022 Modificat la 19:25 10 Oct 2022

Starea de bine (13%) și sănătatea mintală a angajaților (6%) nu sunt în prezent în topul priorităților unei companii, interesul fiind ridicat pentru retenția angajaților (63%) și atragerea de noi talente (35%), însă situația pare să fie în schimbare pentru perioada următoare, potrivit unui studiu Unlock Research, realizat în luna septembrie, cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății Mintale, care este marcată astăzi, 10 octombrie.

Peste jumătate din companii (56%) au avut în ultimul an inițiative cu privire la starea de bine și 44% consideră aceasta o nevoie ridicată în cadrul companiei lor. Inițiativele în acest sens considerate potrivite sunt: workshop-uri – 28%, consiliere/terapie – 27%, identificarea nevoilor angajaților – 12%, acces la programe/spații de relaxare – 10%, evaluarea sănătății emoționale a angajaților – 10%, asigurare medicală/abonament medical – 9%, abonamente la sală/programe sportive – 6%, hotline/linii de suport emoțional – 5%, flexibilitate privind modul/orele de muncă – 5%, programe de dezvoltare personală – 4%.

Însă în acest moment beneficiile oferite sunt în general legate de sănătatea fizică a angajaților și mai puțin în zona de terapie, consiliere sau bunăstare emoțională și sănătate mintală, notează studiul.

Acum, companiile se axează mai degrabă pe a măsura satisfacția la locul de muncă (80%) și mai puțin către a măsura nivelul de stres (29%) sau starea sănătății mintale a angajaților (17%).

"O companie sănătoasă este o companie cu angajați sănătoși, nu doar fizic, ci și emoțional"

Studiul arată o preocupare mai mare pentru confortul psihic la locul de muncă în cadrul companiilor mari, cu peste 200 de angajați.

"Bunăstarea emoțională și sănătatea mintală sunt nevoi simțite de majoritatea angajaților și conștientizate din ce în ce mai mult de către companii. Însă, încă nu fac parte din strategia acestora, majoritatea companiilor acționând mai degrabă ad-hoc atunci când apar probleme punctuale. Astfel, departamentele de HR și comunicare internă au nevoie de resursele necesare pentru a gestiona și mai ales pentru a preîntâmpina posibile probleme.

O companie sănătoasă este o companie cu angajați sănătoși, nu doar fizic, ci și emoțional. Mai mult, atașamentul față de companie și creșterea retenției angajaților vin de cele multe ori din zona emoțională, de confort și bunăstare psihică la locul de muncă", spune Alexandra Cojocaru, Partner Unlock Research.

Studiul Unlock a fost efectuat în luna septembrie în 100 de companii din toate domeniile de activitate, 54% companii cu peste 200 de angajați și 46% cu sub 200 de angajați.

Citește mai multe din Sănătate
» Citește mai multe din Sănătate
TOP articole