Antena 3 CNN Life Viață sănătoasă Românii mănâncă la caserolă. Portretul consumatorului de mâncare gata preparată

Românii mănâncă la caserolă. Portretul consumatorului de mâncare gata preparată

1 minut de citit Publicat la 10:29 08 Mai 2017 Modificat la 10:29 08 Mai 2017

Lipsa de timp a românilor a fost transformată într-un avantaj de către producători şi importatori. Aceştia au încasat doar anul trecut peste o sută de milioane de lei din vânzările de mâncare gata preparată. 

Din lipsă de timp sau din comoditate, românii optează pentru caserolele cu mâncare gata făcută. În supermarketuri există deja raioane special amenajate unde se găsesc astfel de mâncăruri ambalate. O afacere prosperă cu o creştere spectaculoasă în ultimii ani.

Doar anul trecut, vânzările în ce priveşte mâncarea gata preparată au adus retailerilor peste 105 milioane de lei. O creştere cu aproape 20% faţă de încasările pe care le-au avut marii comercianţi acum cinci ani.

Ca şi consumatori, majoritatea e formată din populaţia tânără, cu vârste cuprinse între 18-38 de ani, care trăieşte în mediul urban. În special cei care trăiesc în oraşele mari optează pentru produse care sunt deja preparate sau care pot fi preparate uşor aşa cum este cazul pizzei congelate sau a salatelor gata făcute.

Producătorii şi importatorii au văzut că această tendinţă este în creştere şi au intrat în magazine cu o gamă diversificată. Au adus la raft salate, paste, garnituri, felul doi şi chiar supe şi ciorbe. Un segment în plină dezvoltare de care se bucură şi producătorii locali din domeniul alimentar care au ieşit pe piaţă şi cu acest tip de produse, sub marca lor.

 


 

Citește mai multe din Viață sănătoasă
» Citește mai multe din Viață sănătoasă
TOP articole