Antena 3 CNN Emisiuni News Hour with CNN Românii acuză autorităţile că facturile la energie şi gaze sunt neclare: "E foarte încurcată. E făcută cu substrat, să sustragă banii oamenilor"

Românii acuză autorităţile că facturile la energie şi gaze sunt neclare: "E foarte încurcată. E făcută cu substrat, să sustragă banii oamenilor"

Claudia Popovici
2 minute de citit Publicat la 19:13 19 Ian 2022 Modificat la 19:49 19 Ian 2022

Mai exact, dacă au dubii în ceea ce privește valoarea facturii, dacă ei consideră că plătesc prea mult, atunci acesta ar fi primul semn că factură lor este greșită.

În ceea ce privește plata acestor facturi, reprezentanții companiilor de utilități ne-au spus că rămâne la latitundinea clientului.

Românii se uită în factura de energie ca pisica în calendar. Asta pentru că o factură poate avea chiar şi 5 pagini şi este plină de detalii tehnice sau fiscale.

„Nu am dat importanță la toate elementele alea. Era bine dacă factura era cantitatea prețul valoarea. E foarte încurcată. E făcută cu substrat să sustragă banii din buzunării oamenilor”, spune cineva

„Am văzut că a explicat să ne uitam pe factură că trebuie să apară cu minus, dar nu am văzut nimic", mai spune cineva.

„Sunt o grămadă de taxe de alea nu se înţelege absolut nimic. Numai ei înțeleg chestiile astea", mai spune cineva.

"În fiecare lună răsfoiesc factura asta şi nu înțeleg ce bagă ei in factură"

Nici măcar oamenii școliți, cu funcţii importante în comunitatea în care trăiesc, nu reușesc să deslușească facturile la energie.

 „În fiecare lună răsfoiesc factura asta şi nu înțeleg ce bagă ei in factură. Sincer nu știu ce e aici. Eu când văd o factură ma uit la valoarea ei şi a ma duc şi o plătesc. Domul ministru ar trebui sa se coboare la nivelul cetățeanului de jos”, spune Traian Rusu, primar Ighiu.

Peste 4 milioane de facturi greşite au fost trimise către consumatori

Iar românii nu reușesc să îşi dea singuri seama dacă sunt pe lista celor ghinioniști sau nu.

„Haideți să vedem adevărul. În opinia mea cred că avem o problemă cu cei care au emis eronat, voit sau nevoit, 2.2 milioane de facturi. Mai mult s-au emis 2 luni la rând, avem 4,400.000 de facturi emise greșit”, spune Marcel Ciolacu, preşedintele PSD.

Nici sfaturile ministrului nu oferă mari lămuriri despre cum putem identifica dacă factura este greșită sau nu.

„Fiecare dintre noi cam știm cât am plătit înainte și vedem dacă factura este mai mare decât ne așteptam, e clar ca trebuie să avem un semn de întrebare. Dacă nu există în factura un plafon o sumă cu minus sau o compensare atunci factura este greșită.

Singura situație când nu e greșită e atunci când prețul e foarte mic şi nu necesită plafonarea", spune ministrul Energiei, Virgil Popescu.

Ce facem cu facturile pe care le contestăm furnizorului

Oamenii nu ştiu nici dacă ar trebui sau nu să plătească facturile pe care le contestă furnizorului.

„Pentru o factură pe care o contestați pe perioada până la clarificare nu cred că o sa aibă o problemă", spune Dana Daraban, preşedinte ACUE

Reporter: Deci cât timp suntem în contestație putem să nu o plătim?

Dana Daraban, preşedinte ACUE: Fiecare ia decizia singur.

Pentru a afla dacă facturile lor sunt umflate sau nu, în Capitală unii clienți au așteptat în faţa sediului furnizorilor chiar şi două ore pentru a primi lămuriri.

Citiţi şi: Cum descoperiţi greşelile în factura la curent | Tutorial Antena 3

Citiţi şi: Cum citești factura la gaz ca să vezi dacă s-au aplicat reduceri | Tutorial Antena 3

Citește mai multe din News Hour with CNN
» Citește mai multe din News Hour with CNN
TOP articole