Antena 3 CNN Mediu „România Unfolds” lansează episodul 3. Cum reușesc afacerile locale să reducă risipa, dar și consumul de plastic

„România Unfolds” lansează episodul 3. Cum reușesc afacerile locale să reducă risipa, dar și consumul de plastic

B.C.
1 minut de citit Publicat la 13:25 12 Sep 2024 Modificat la 13:25 12 Sep 2024

România Unfolds, primul mini-serial despre sustenabilitate, continuă cu cel de-al treilea episod, în care sunt prezentate modele de afaceri sustenabile locale, care au ca scop reducerea risipei și a pierderilor alimentare în lanțurile de producție și aprovizionare. Producţia promovează comportamente durabile prin utilizarea soluțiilor digitale. Acest episod explorează Obiectivul de Dezvoltare Durabilă 12 al Națiunilor Unite, care pune accentul pe promovarea unor modele de consum și producție responsabile. 

Mini-serialul „România Unfolds” aduce în prim-plan afacerile locale și inițiativele sustenabile, ce au ca scop reducerea consumului de plastic, diminuarea risipei în producţie şi aprovizionare.

Mădălin Mihailovici, CEO Veolia România: „Avem circa 3.5 milioane de fermieri în România care încearcă să producă nu corect, ci foarte corect, ca să putem și noi, consumatorii, să folosim produsele lor în cantități rezonabile, dar suficiente, ca să putem eficientiza costurile lor de producție și distribuție.”

În România, 90% dintre locuitori preferă produsele fabricate la nivel local, în timp ce 37% dintre cei care locuiesc în mediul urban preferă să le cumpere direct de pe platforme dedicate producătorilor, unde s-a creat deja o comunitate formată din peste 36.000 membri, menită să faciliteaze schimbul direct de produse alimentare între producătorii agricoli și consumatorii urbani.

„- Producător, consumator, fiecare vine cu pelerina lui de responsabilitate să facem ceea ce stă în puterile noastre.”

„- În momentul în care tu știi cum ți se produce hrana cu siguranță o valorizezi mai mult, nu o mai risipești, planifici mai bine consumul.”

Soluțiile prezentate în cea de-a treia parte ilustrează aspirațiile comunităților de a reduce risipa și încurajează adoptarea unui stil de viață bazat pe consum responsabil, transparență și producție locală.

Mădălin Mihailovici, CEO Veolia România: „S-au atins două obiective de dezvoltare durabilă, atât obiectivul șase, consum și producție responsabilă, dar și 17, care se numește parteneriat pentru realizarea obiectivelor de dezvoltare durabilă. S-a văzut aici ce înseamnă forța, parteneriatul între producator, transportator și distribuitor și persoana care consumă.”

Proiectul „România Unfolds” prezintă, prin mini-seria de documentare video, poveștile comunităților autohtone, în care cheia rezolvării provocărilor locale are la bază o soluție sustenabilă.

Citește mai multe din Mediu
» Citește mai multe din Mediu
TOP articole