Cât de greu poate să fie să construieşti 3 km de variantă ocolitoare? Este întrebarea pe care și-o pun cei aproape 10.000 de locuitori ai orașului Mihăilești din județul Giurgiu, de 10 ani.
Nu au găsit răspunsul nici până astăzi. Proiectul presupune să mute traficul greu din oraș, de pe Drumul Național 6, în afara Mihăileștiului. Șoseaua ar trebui să lege practic cele două capete ale orașului de DN6.
"Primul contract pentru realizarea centurii Mihăilești a fost semnat în anul 2011 cu o firmă din Spania, însă, după doar câteva luni, efectiv, spaniolii și-au luat utilajele și muncitorii și au părăsit șantierul, asta deși nu făcuseră absolut nimic. Însă, companiei de drumuri i-au trebuit câțiva ani la rând, astfel încât să considere că trebuie reziliat contractul și semnat un altul. Abia în 2016 s-a întâmplat asta, tot cu o firmă din Spania, însă și acea firmă, deși avea la dispoziție un an să realizeze această lucrare, i-au trebuit doi să facă doar 15% din această şosea de centură. Aşa că, în cele din urmă Compania de Drumuri a hotărât să rezileze şi acest contract, în 2019", a spus Alex Vlădescu, reporter Antena 3.
În decembrie 2020, CNAIR a reuşit să semneze un nou contract de 37 de milioane de lei cu altă firmă. Lucrarea ar trebui să fie gata la sfârşitul anului 2021, doar că pe şantier cam bate vântul.
Oficialii au şi ei aceeaşi scuză. Vremea.
La fel ca localnicii din Mihăileşti, nici cei din Teccuci nu mai cred în termene. Şi ei aşteaptă din 2005, ca o şosea ocolitoare a oraşului, de doar 7 kilometri, să fie gata. Şoseaua e deja la al treilea contract. Primarul oraşului, Lucian Costin e însă optimist. Ne explică mândru pe hărţi, cum şoseaua va fi gata în mandatul său.
Problemele proiectului au ţinut până acum de mutarea unei magistrale de gaz şi de exproprieri.