Platforma de vaccinare realizează notificarea persoanelor prin respectarea categoriei de populație prioritară și a ordinii de înscriere pe listele de așteptare.
Prioritatea de notificare a persoanelor aflate pe lista de așteptare este următoarea:
- 75% – Populația cu grad ridicat de risc
- 25% – Persoanele care desfășoară activități esențiale
- Populația generală, în cazul în care rămân locuri neocupate
Referitor la notificarea persoanelor din etapa a III-a a Strategiei, platforma respectă în totalitate ordinea de înscriere pe listele de așteptare, nefiind aplicată o prioritizare suplimentară între subcategoriile III A, III B și III C. Astfel, la înscrierea pe lista de așteptare, platforma asociază utilizatorului data și ora efectuării rezervării, precizează Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea Anti-COVID.
Ce se întâmplă dacă schimbați lista de așteptare
În cazul în care o persoană care optează pentru mutarea de pe lista de așteptare a unui centru pe lista altui centru de vaccinare, va ocupa următoarea poziție după persoanele deja înscrise.
Este important de menționat faptul că o persoană care anulează rezervarea și apoi se înscrie din nou pe lista de așteptare își pierde locul și va fi așezată la finalul listei. După primirea notificării prin SMS și e-mail privind posibilitatea de programare, beneficiarul trebuie să acceseze platforma informatică și să selecteze data și ora de vaccinare. La finalizarea cu succes a programării, aplicația generează recipisa cu datele de prezentare pentru administrarea dozelor, explică CNCAV.