Antena 3 CNN Conținut plătit Românii și izolația casei. Mai există oameni care să nu fi auzit măcar de spuma poliuretanică?

Românii și izolația casei. Mai există oameni care să nu fi auzit măcar de spuma poliuretanică?

Georgiana Adam
2 minute de citit Publicat la 12:11 19 Iul 2023 Modificat la 12:11 19 Iul 2023

Unii români au rămas cu această idee înrădăcinată

Românii care își construiesc astăzi o casă au șansa de a și-o izola foarte bine din start. Cei care au deja o casă și se apucă de renovat au la rândul lor șansa de a încerca un material izolator mai nou și mai bun. Această șansă poate trece pe lângă ei dacă nu au auzit de spuma izolatoare sau dacă nu le-a fost prezentată de constructorii care fac lucrarea.

S-a înrădăcinat ideea că izolația ieftină este tot izolație și că o cale bătătorită în zeci de ani nu trebuie schimbată, deși are multe neajunsuri. Din păcate, această abordare nu ajută la obținerea unei izolații termice eficiente și nici la a profita de pe urma avansului tehnologic. Precum în alte aspecte ale construirii sau renovării unei case, a opta pentru ce este cel mai ieftin sau a merge pe calea cea mai cunoscută sunt lucruri regretate ulterior.

Cum trebuie privit acest material-minune în izolații

Spuma poliuretanică să tot aibă patruzeci de ani de când este produsă și preferată de cetățenii statelor mai dezvoltate economic. În toți acești ani, prețul pentru spumă a scăzut constant, în timp ce a devenit din ce în ce mai cunoscută pe plan european. În România, preferința pentru izolațiile din spumă a început să se cunoască după criza economică începută în 2008. Multe persoane au realizat atunci că trebuie să schimbe abordarea și că au de câștigat din două unghiuri:

  • dacă se uită mai degrabă după nivelul calitate-preț decât după nivelul de preț, fiindcă iese în avantaj cel care plătește spre exemplu dublu pentru ceva de cinci ori mai bun, sau cel care realizează că o izolație proastă îl va forța la o altă cheltuială similară în viitorul apropiat;

  • dacă privește cheltuiala cu izolația casei drept o investiție, care se recuperează și aduce beneficii financiare ulterioare, prin scăderea facturilor la energie (dincolo de beneficiul constituit de creșterea calității vieții datorită confortului termic, a lipsei igrasiei etc.).

Ambasadorii spumei poliuretanice și evoluția în izolații

Cu toate acestea, mai există încă români ce nici măcar nu au auzit de spuma poliuretanică, dar pentru toate este un început. Din fericire, există ambasadori ai acestui material, unul dintre ei fiind o firmă de izolații care utilizează doar acest material, pe care îl prezintă bine și consistent pe isoterm.ro.

Pe acest site este prezentat atât de bine materialul, sunt prezentate atât de limpede avantajele acestuia, sunt făcute comparații atât de bune cu celelalte materiale și sunt formulate răspunsuri clare și argumentate la întrebări, inclusiv la critici.

Cei de la Isoterm sunt de o transparență totală în privința materialului-minune în izolații, spuma poliuretanică, și sunt neobosiți în a fi parte astfel din evoluția în izolații, încercând să ajungă chiar și la cei care habar nu au de spumă.

Etichete: advertorial
Citește mai multe din Conținut plătit
» Citește mai multe din Conținut plătit
TOP articole