Dan Şucu, MOBEXPERT 1993. Magazinul Unirea. Pe atunci un mamut de beton, urât și mare! Un anume Dan Șucu închiriază 100 de metri pătrați în magazin. Are ceva bani după ce a vândut casa familiei, are o idee dar și o mare dorință: să-și poată ajuta familia să țină capul sus în sălbatica economie care storce România de ultimele puteri. Și-a făcut calculele – astăzi s-ar numi business plan – și, cu dolarii luați pe casă a cumpărat un camion de mobilă tocmai din Franța. E cea mai bună idee dintre toate cele la care s-a gândit. S-a prins că după ce s-au săturat de salam, ciocolată și balsam de rufe, românii au observat că mobila lor e veche și urâtă.
Și a simțit bine. A vândut primul camion, apoi al doilea, apoi al treilea. Românii cumpărau mobila ca pâinea. Unii își renovau casele ca să fie ca-n filmele de le tot vedeau acum, alții își deschideau afaceri și voiau să aibă birouri ca-n Vest. Și a observat: românii s-au înamorat pur și simplu de canapele de piele. Când furnizorii n-au mai făcut față, și-a creat propria canapea. Acesta a fost primul produs al Mobexpert: canapeaua de piele fabricată la Mizil. Apoi, când fabrica de la Mizil n-a mai făcut față cererii iar Șucu n-a mai făcut față metehnelor de a face afaceri în capitalism cu apucături din comunism s-a gândit să cumpere prima fabrică. A participat la două licitații și a cumparat nu una, ci doua fabrici. N-au fost singurele, iar primul șoc major l-a trăit peste 3 ani când a decis că trebuie să exporte. Dincolo de graniță însă era altă lume. "La noi producătorul decidea și oamenii cumpărau. Dincolo, era invers", avea să spună peste ani, într-un interviu. A fost printre primii antreprenori care a înțeles că piața decide cine e bun și cine nu.
Mai multe, în revista Români care dezvoltă România, disponibilă de miercuri, 11 decembrie, la chioșcurile de presă împreună cu cotidianul Jurnalul.