De la castelele din Transilvania, la paginile Forbes, este un pas scurt daca ai hotărâre și dorința de a-ți asuma riscuri. Iar povestea Irinei Mella Burlacu, antreprenor român, care a ales Brescia ca regiune de adopție arată exact acest lucru.
Românca se află astăzi la cârma unui grup care are o cifră de afaceri de 12 milioane de euro și are în jur de patruzeci de angajați.
Născută în țara dacilor dintr-o mamă profesoară de vioară, a studiat economia managerială și limbile străine (vorbește șase). A început să lucreze de la o vârstă foarte fragedă într-un magazin de anvelope din România înainte de a se muta în Roma și în urmă cu aproximativ cincisprezece ani, în zona Brescia, unde a început să lucreze într-o companie care produce balustrade. Sunt sectoare de muncă în care predomină bărbații, dar în care Irina Burlacu spune că se simte în largul ei.
[GAL layout="3"]Experiența de manager al companiei din Brescia i-a oferit satisfacții dar și dezamăgiri, în acel mix care de multe ori, în viață, te pune cu spatele la perete și te face să îndrăznești. Și exact asta a făcut Irina Burlacu: curajoasă, împreună cu partenerul și cu alți doi foști colegi, s-a aruncat într-o nouă provocare și prin prisma experienței dobândite la firma care producea balustrade, a înființat Vita International, o mică firmă cu sediul în Travagliato, relatează Giornale de Brescia, citat de stiridiaspora.ro.
Astăzi, șapte ani mai târziu, antreprenorul conduce un grup de trei companii: pe lângă Vita International, compania Roadlink și Wood Solutions din Rimini, care produce bariere fonoabsorbante și a fost achiziționată în 2021 și care produce 30% din veniturile sale totale.
"Este din ce în ce mai important să ne plângem mai puțin și să facem mai mult"
"Ne-am apucat imediat de proiectare - spune Burlacu -: era ceva absolut nou pentru mine dar care ne-a determinat să experimentăm soluții tehnologice și ecologice, precum cele ale barierelor din lemn și oțel despre care aflasem în activitatea anterioară și care , obținând licența de utilizare, au stat la baza unei noi game, puternic orientate către nevoile clienților".
Nu a trecut mult până când compania a creat și certificat aceste produse, care de-a lungul anilor au inclus și altele, de exemplu GuardLed, bariera care luminează drumul și care până în prezent este poate cel mai inovator produs în materie de siguranță rutieră și sustenabilitate.
"Cred că astăzi mai mult ca niciodată este din ce în ce mai important să ne plângem mai puțin și să facem mai mult, iar problema siguranței rutiere este un domeniu deosebit de important", continuă femeia.
"Ideea a fost să creăm o rețea printre cei mai inovatori operatori din sector, să avem un focus mereu actualizat asupra produselor și să exploatăm oportunitățile pe care ni le oferă tehnologia în cel mai inteligent mod", continuă antreprenorul.
În prezent compania lucrează la un alt produs inovator: o șaibă de oțel echipată cu senzori care îi permit să detecteze dacă s-a întâmplat ceva cu structura de bază, cu betonul. Prin urmare, să poate interveni înainte să apară pagube sau, mai rău, tragedii.