În România, mulţi copii sunt în pericol de sărăcie sau excluziune socială. 4 din 10 copii români sunt vulnerabili. Societatea civilă are un rol important, iar cei care strâng donaţiile o misiune clară.
"Dorinţa noastră este de a acoperi trei categorii de ajutor principale pe care noi le considerăm esenţiale pentru dezvoltarea copiilor. Asistenţă medicală, cheltuieli de subzistenţă şi educaţie şi dezvoltare. Avem un proces complex care presupune a nu da banii direct copiilor, ci a plăti bunurile pentru aceştia, dar mai mult de atât, faptul că 100% din banii pe care îi adunăm ajung la copii, cheltuielile fiind suportate de fondator", a declarat Raluca Moldovean, specialist marketing.
"Această fundaţie din România se înrudeşte - dacă mergem puţin în trecut - cu sora sa mai mare din Cehia, o fundaţie care a fost înfiinţată în Praga în urmă cu mai bine de şase ani. Colegii noştri din Republica Cehă, în ultimii şase ani, au sprijinit nu mai puţin de 15.000 de cazuri şi au distribuit circa 5 milioane de euro celor aflaţi în nevoie", a explicat Jiri Kottas, preşedinte Fundaţia Premier Energy.
Cooperarea cu statul este absolut necesară.
"Cred că numai împreună putem să facem mai mult şi mai bine pentru copii, pentru adulţii din România, pentru persoanele vulnerabile. Din păcate, România se află, din nou, pe locul 1, dar nu într-un clasament care face cinste şi anume, suntem pe locul 1 ca rată a copiilor ce trăiesc în risc de sărăcie, a copiilor vulnerabili. În urmă cu o săptămână, am adoptat strategia drepturilor copilului, un document pe care l-am asumat în faţa Uniunii Europene", a precizat Natalia Intotero, ministrul Familiei.
Printre proiectele dedicate celor mici se numără si deschiderea a 150 de centre de zi pentru copii vunerabili.
"Practic, în cadrul acestor centre copiii care vin din aceste zone dezavantajate, din familii mai sărace, au posibilitatea să beneficieze de o masă caldă, de susţinere din partea cadrelor didactice, ore remediale", a mai explicat ministrul Familiei.
Potrivit studiilor, copii vulnerabili pot întâmpina probleme în procesele de învăţare şi mai apoi de angajare, riscând să nu îşi atingă potenţialul.