Rodrigo Maxim a declarat, la Antena 3 CNN, că nu există un buget de venituri și cheltuieli aprobat, astfel că locomotivele sunt reparate prin montarea unor piese uzate, care sunt desfăcute de la trenurile care au fost retrase din circulație.
"În ultimii 30 de ani s-a investit foarte puțin. Doar s-au achiziționat 120 de automotoare, în perioada 2001 și 2004, și în jur de 20 de locomotive diesel, în 2008.
Din 2011 nu s-a mai acordat niciun leu pentru investiții. Mai mult, în 2023 nu avem un buget de venituri și cheltuieli aprobat. Practic, nu avea bani nici pentru a înlocui piesele defecte cu piese noi.
De aceea, se fac tot felul de artificii. Se iau piese de pe alte locomotive și se montează pe locomotivele pe care le avem în circulație.
Colega noastră este victima unui sistem care acceptă să lucreze fără un buget de venituri și cheltuieli, în care să existe bani pentru înlocuirea pieselor defecte.
Reviziile se fac la timp și se fac așa cum trebuie, numai că pisele sunt preluate de la alte locomotive.
Este foarte grav să schimbi piesele vechi cu unele la fel de vechi.
Au existat mecanici de locomotivă care au refuzat să plece cu o locomotivă care prezenta anumite lipsuri, dar aceștia nu au cum să știe cât de uzate sunt piesele respective", a spus președintele FSTFR, la Antena 3 CNN.