Antena 3 CNN Actualitate Riscuri uriașe la metroul din Capitală. Staţia din care oamenii nu au pe unde să iasă în caz de incendiu

Riscuri uriașe la metroul din Capitală. Staţia din care oamenii nu au pe unde să iasă în caz de incendiu

S.T.
3 minute de citit Publicat la 17:25 01 Aug 2016 Modificat la 17:25 01 Aug 2016

Niciuna dintre staţiile de metrou din Bucureşti nu are emisă autorizaţie de securitate la incendiu. Cu toate acestea 600.000 de călători circulă zi de zi cu metroul, iar în caz de incendiu în unele statii hidranţii sunt încuiaţi, cu geamuri din material imposibil de spart fără un ciocan, inexistent la faţa locului, scrie stirileprotv.ro.

Una dintre neregulile cele mai grave, găsită și de către reprezentanții ISU, a fost inexistența ușilor de evacuare, sau ușile închise, cum este cazul staţiei Republica. Dacă s-ar produce un incendiu de exemplu, oamenii n-ar avea pe unde să iasă.

 

Reacția METROREX

1. S.C. Metrorex S.A. are în vedere respectarea legislaţiei în vigoare privind  funcţionarea şi siguranţa metroului. Facem precizarea că majoritatea staţiilor de metrou au fost construite şi puse în funcţiune etapizat înainte de anul 1990, perioadă în care nu era necesar aviz ISU, acestea fiind executate conform Normelor de proiectare avizate la nivelul republican de la acea dată. Respectând cerinţele aplicabile înainte de anii 1990, Metrorex deţine la momentul actual un număr de 31 de autorizaţii şi 4 avize PSI pentru tot atâtea staţii de metrou. Din cele 10 staţii de metrou construite după 1998, sunt autorizate PSI 4 staţii, iar pentru celelelte 6, la acest moment Metrorex lucrează la elaborarea documentaţiei de achiziţie a serviciilor privind expertizarea şi proiectarea lucrărilor ce vor fi identificate a se realiza ulterior. De asemenea, Metrorex are în vedere pregătirea documentaţiei privind expertizarea tuturor staţiilor de metrou, etapizat, pe loturi, în funcţie de sursele de finanţare alocate de la bugetul de stat.

2. De la începutul anului şi până în prezent Metrorex a implementat o serie de măsuri pentru asigurarea siguranţei călătorilor.Vă prezentăm câteva dintre aceste măsuri:

- au fost  verificate, remediate şi asigurate toate tablourile electrice şi marcate prin indicatoare;

- a fost verificată şi asigurată funcţionarea iluminatului normal şi de siguranţă, cât şi asigurarea iluminatului permanent pentru căile de evacuare;

- iluminatul de siguranţă pentru marcarea căilor de evacuare funcţionează în regim permanent, nefiind condiţionat de funcţionarea iluminatului normal;  

-  pentru evacuarea rapidă şi în siguranţă a călătorilor, în caz de o eventuală situaţie de urgenţă, uşile de acces (evacuare) ale staţiilor au fost şi sunt în stare de funcţionare şi sunt asigurate (prin sistemele de zăvorâre proprii) pe poziţia deschis, pe timpul programului cu publicul,  în vederea menţinerii libere şi în stare de utilizare, a căilor de acces şi evacuare a fluxurilor de călători din metrou;

-  s-au verificat şi reechipat hidranţii interiori de incendiu existenţi în fiecare staţie de metrou;

-  s-au verificat şi  avizat toate planurile de intervenţie pentru toate staţiile şi depourile metroului.

Modul de acţionare al personalului Metrorex în caz de situaţii de urgenţă este reglementat la nivelul societăţii.

Există Norme de prevenire şi stingere a incendiilor, de dotare cu mijloace tehnice PSI şi salvare a persoanelor, norme aprobate de MAI-IGSU cu aviz nr. 2/2005.

Există, de asemenea, Reglementări specifice referitoare la modul de acţiune a personalului Metrorex în cazul depistării, în staţiile sau trenurile de metrou, a unor obiecte/colete abandonate, care ar putea fi „dizpozitiv exploziv improvizat”. Aceste reglementări specifice se aplică şi în cazul sesizării unor persoane suspecte care ar putea fi „bombe umane .

În situaţii de avarii tehnice deosebite, inclusiv început de incendiu sau avarii tehnice cu degajare de fum, gaze toxice şi temperaturi ridicate, situaţii în care trenul nu îşi mai poate continua mersul şi nici nu se poate înapoia în staţia din care a plecat, personalul de conducere a trenului de metrou, cu ajutorul Dispeceratului Central care este coordonatorul acţiunii şi prin intermediul echipelor de Salvatori Metrou, asigură debarcarea şi evacuarea prin tunel până la cea mai apropiată staţie, în siguranţă a călătorilor. În acest sens, conductorii de metrou sunt instruiţi şi verificaţi de către personal autorizat AFER, iar Salvatorii  Metroului sunt instruiţi, evaluaţi de către INSMEX Petroşani.

Există protocoale cu instituţiile specializate, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Brigada Antitero, Jandarmeria Română , Poliţia şi Pompierii Militari, autorizate pentru a interveni în caz de situaţii de urgenţă.

3. Din sistemele de protecţie civilă Metrorex fac parte instalaţiile de ventilaţie generală şi tehnologică, ce sunt în funcţiune şi pentru care Metrorex asigură revizii şi reparaţii, mai mult, unele se regăsesc în proiectele de modernizare a metroului (exemplu: Modernizarea instalaţiilor de ventilaţie pe tronsonul Petrache Poenaru- Timpuri Noi, lucrare ce se va finaliza în august 2016), altele se regăsesc în proiectele de viitor („Îmbunătăţirea serviciilor de transport public cu călători cu metroul pe Magistrala 2. Berceni – Pipera”).

De asemenea,  din sistemele de protecţie civilă fac parte şi puţurile de mare adâncime care  alimentează cu apă toate instalaţiile din metrou, instalaţii la care Metrorex asigură permanent lucrări de întreţinere şi reparaţii, dar şi denisipări şi analize de laborator.

 

Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole