Antena 3 CNN Alegeri Locale 2016 REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA. Primele REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA. Primele REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA

19 minute de citit Publicat la 10:58 05 Iun 2016 Modificat la 10:58 05 Iun 2016

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA. Potrivit site-ul Biroului Electoral Central, până la această oră, 10:30, aproximativ 75.000 de costănțeni au mers la vot. Precizăm că site-ul arată prezența la vot în timp real și poate fi accesat de orice persoană.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA. Jumătate din cei 12 politicieni care şi-au înscris candidatura, la Biroul Electoral Municipal, pentru funcţia de primar al municipiului Constanţa, la alegerile locale din 5 iunie, au răspuns întrebărilor adresate de AGERPRES în legătură cu soluţiile pe care aceştia le pot oferi la problemele sociale, urbanistice şi edilitare identificate de alegători. REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA 1. Cum poate fi rezolvată problema fluidizării traficului rutier diurn în Municipiul Constanţa şi a descongestionării celor mai importante noduri rutiere (intersecţii)? 2. Cum poate soluţiona primăria, sub administrarea dumneavoastră, problema integrării platformei portuare cu oraşul, din punct de vedere socio-economic, investiţional, ecologic, urbanistic şi turistic? 3. Ce soluţie propuneţi constănţenilor pe termen scurt şi mediu pentru pentru a reduce costurile încălzirii locuinţelor pe timpul iernii?

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA Dumitru Bădrăgan, candidat PRU

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA 1) a. Sincronizarea semafoarelor din trafic pentru a furniza o progresie de-a lungul unei artere reduce substanţial întârzierile datorate opririlor şi consumul de combustibil. Semnalul sincronizat trebuie să poată reacţiona la volume de trafic şi viteze diferite pe durata zilei (de exemplu: orele de vârf şi perioada din afara orelor de vârf) şi la schimbări temporare ale volumelor de trafic care traversează intersecţia şi a celor ce virează, incluzând analiza perioadelor de sezon, perioade în care fluxul de turişti produce schimbări pe principalele mari bulevarde ale Constanţei - legătura Mamaia - oraş.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA Obiectivele coordonării semafoarelor sunt: prevenirea extinderii cozii de vehicule dintr-o intersecţie şi interferarea acesteia cu alte intersecţii; creşterea capacităţii drumului; sporirea confortului şoferului prin reducerea numărului de opriri şi fluidizarea traficului; oferirea unor întârzieri totale minime pentru utilizatorii drumurilor, micşorând timpul de călătorie; reducerea consumului de combustibil - deci reducerea poluării în zonă; impunerea unei conduite de siguranţă şoferilor, deoarece ei merg grupaţi cu viteza stabilită pentru unda verde; se reduce astfel probabilitatea depăşirii vitezei maxime legale şi implicit a numărului de accidente ca şi gravitatea acestora.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA Setările de semnalizare pot fi pregătite pentru a face faţă unor fluxuri previzibile. Timpii de semnalizare pot fi stabiliţi pentru o zi din săptămână sau pentru o oră din zi. Planurile timpilor de semnalizare vizează: vârfurile de dimineaţă; vârfurile de după-amiază; vârfurile de seară: sâmbete, duminici şi sărbători; lumini galbene intermitente pentru noapte.
b. Realizare pasaj subteran în intersecţiile problemă ale Constanţei (probleme - reţeaua subterană de conducte trebuie repoziţionată):
- intersecţia str. Soveja - Bd. Tomis, zona în care se produce un blocaj al traficului pe ambele sensuri de mers aflate pe Bd. Tomis
- intersecţia Bd. I.C.Bratianu - Str. Dezrobirii
- intersecţia Bd. A. Vlaicu - Bd. Tomis

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA Dezvoltarea unui Parc industrial in zona de sud a oraşului va conduce atât la creşterea fluxului de mărfuri prin Portul Constanţa, cât şi la crearea de locuri de muncă, redimensionarea sistemului educaţional adaptat la cerinţele economice. Se asigură locuri de muncă, facilităţile fiind date de: forţa de muncă specializată prin redimensionare, specialităţi licee şi facultăţi constănţene (studiu şi proiect pentru perioadă medie, necesită analiza administraţiei locale, judeţene, administraţiei naţionale prin Portul Constanţa şi Administraţia Canalelor Navigabile). Marele atuu - acces rapid: Portul Constanţa, cel mai mare din estul Uniunii Europene asigurând import-export rapid cu reducere costuri transport, acces materii prime extra UE şi export rapid, Canalul Dunăre-Marea Neagră cu acces la pieţele europene prin Bulevardul Europei - fluviul Dunărea; Aeroportul M. Kogălniceanu - acces rapid specialişti şi deplasare specializare, flux necesar materii non-volum, acces consumatori în zonele turistice; reţeaua rutieră; reţeaua de cale ferată comercială. Toate constituie atuuri unice specifice Dobrogei şi în special oraşului Constanţa.
REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA Lipseşte proiectul de dezvoltare, parteneriatul actorilor, e necesară credibilitatea în ceea ce priveşte administraţia locală atât pentru capitalul local, cât şi pentru atragerea de tehnologie - facilităţi fiscale locale ducând la crearea de locuri de muncă, păstrarea tinerilor în Constanţa.
În ceea ce priveşte problemele de mediu, se impune refacerea barierei verzi între zona economică a portului, una generatoare de poluare fonică şi a aerului şi zonele urbane, zgomotul ambiental afectând aproximativ 23.000 de locuitori ai Constanţei, monitorizarea celorlalte surse de poluare fiind una care vizează atribuţiile Ministerului Mediului, primăria urmând să colaboreze cu acestea şi prin implementarea unui program de monitorizare a calităţii aerului şi apei date fiind atât zonele locuite, cât şi aspectul turistic al zonelor aflate în apropierea Portului Constanţa - cu impact în asigurarea şi respectarea normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, cât şi in ceea ce priveşte siguranţa destinaţiilor turistice.
REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA Se vor promova proiecte vizând angajarea prioritară a forţei de muncă locale în Portul Constanţa şi parcul industrial, asigurând astfel venituri necesare creşterii demografice a oraşului Constanţa şi zonele limitrofe, asigurarea veniturilor necesare familiilor constănţene, evitând migraţia absolvenţilor.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA 3) a. Termen scurt - derularea programul de izolare termică a imobilelor cu destinaţia de locuinţă - reabilitare termică a anvelopei: izolarea termică a pereţilor exteriori ai blocului, înlocuirea tâmplăriei exterioare existente, inclusiv a celei aferente accesului în blocul de locuinţe, termohidroizolarea terasei, respectiv termoizolarea planşeului peste ultimul nivel în cazul existenţei şarpantei, închiderea balcoanelor şi/sau a logiilor cu tâmplărie termoizolantă, inclusiv izolarea termică a parapeţilor, izolarea termică a planşeului peste subsol - 80% este asigurat de la bugetul de stat şi cel local.
Din păcate, pentru anul 2016 conform Ordin MDRAP Nr. 292/2016 din 8 martie 2016 pentru aprobarea Programului naţional privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, cu finanţare în anul 2016 (M.Of. nr. 200 din 17 martie 2016) - la nivelul judeţului Constanţa s-au solicitat şi acordat fonduri în Programul naţional privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe doar la nivelul oraşului Cernavodă.
REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA b. Termen mediu - transformarea punctelor termice în centrale termice de cartier. Se asigură astfel un grad mai mare de independenţă energetică în cartiere, apropierea sursei de generare de consumator, fiind totodată scăzute costurile cu producţia energiei termice. Realizarea distribuţiei orizontale la nivelul imobilelor de locuinţe, cu contorizare individuală. Sprijin în instalarea de centrale electrice pentru unităţile locative individuale sau chiar imobile cu mai multe apartamente, evitând gradul de poluare produs de centralele pe gaze, având în vedere creşterea preţului la gaze naturale, existenta finanţării pentru amplasarea de panouri solare pe imobilele unifamiliale - municipalitatea poate încuraja fiscal investiţiile în sisteme de încălzire şi utilităţi bazate pe centrale electrice - reducerea/scutirea pentru o perioadă de 3-5 ani în ceea ce priveşte taxele şi impozitele pentru imobilele independente energetic.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA Ion Budi, candidat independent

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA 1) Presupune un set amplu de măsuri:
Realizarea unui centru de control, coordonare şi monitorizare integrat a traficului, dotat cu echipamente de înalta tehnicitate, softuri performante care în timp real să sesizeze blocajele din trafic şi să coordoneze semafoarele în funcţie de traficul autovehiculelor;
Extinderea sistemului de semaforizare integrat şi corelat la nivelul întregului oraş;
Realizarea de pasaje subterane - unde e cazul;
Studiu de circulaţie pentru reorganizarea sensurilor de circulaţie;
Autobuzele pentru transportul public cu sisteme GIS şi calculatoare la bord care comunica în timp real cu centrul de control pentru a primi undă verde la trecerea prin intersecţii;
Crearea de benzi unice, special pe arterele principale pentru autobuze şi taximetre.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA 2) Este evidenţă importanţa Portului Constanţa pentru viaţa oraşului şi a locuitorilor săi. Acesta, prin toate calităţile sale, face parte din fiinţa oraşului. În opinia mea această relaţie trebuie depolitizată total, iar eu ca independent pot fi un garant al acestui lucru. Primăria şi Administraţia Portuară trebuie să aibă un plan strategic comun de cooperare şi colaborare pe termen mediu/lung care să continue programe complexe pe multiple direcţii ca: dezvoltare economică, locuri de muncă, planuri investiţionale, organizare şi planificare urbană, turism, protecţia mediului portuar. Exemple:
În privinţa locurilor de muncă Primăria se poate implica prin selecţie şi cursuri profesionale a forţei de muncă calificate şi necalificate necesare portului rezolvând astfel probleme de şomaj din rândul locuitorilor oraşului;
Primăria poate contribui la îmbunătăţirea zonelor şi arterelor de acces al traficului rutier necesar portului, dar şi la realizarea unui sistem de parcări pentru TIR-uri, adiacent zonei portuare util în perioadele de congestie rutieră estivală;
REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA Realizarea de parcuri logistice, zone de depozite, parcuri industriale complementare activităţilor din port necesare şi primăriei pentru programele de dezvoltare economică a oraşului Constanţa;
Realizarea în parteneriat a unui Centru de Afaceri al Marii Negre cu multiple avantaje pentru oraş;
Parteneriate cu Administraţia Portuară şi/sau cu operatorii din port pentru realizarea diferitelor obiective: culturale, sportive şi chiar de locuinţe sociale.
REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA În fond, portul are nevoie să aibă o Constanţa puternică, dezvoltată, atractivă, care să ofere multiple facilităţi, oportunităţi la standarde înalte, iar Constanţa cu locuitorii ei are nevoie de un port puternic, performant, care să sprijine dezvoltarea. Ca primar independent, sunt cel care poate garanta o conlucrare armonioasă reciproc avantajoasă între oraş şi Portul Constanţa.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA 3) În programul meu am soluţii concrete cu principal obiectiv scăderea facturilor pe care le plăteşte populaţia în condiţiile asigurării unui serviciu de livrare a apei calde şi căldurii cât mai bun, permanent, fără întreruperi, cu parametri optimi şi tarife corecte. În acest sens vizez:
Reabilitarea, recalibrarea şi modernizarea sistemului de distribuţie şi transport după un plan raţional începând din zonele cu risc crescut de avarie, învechite, uzate, neizolate termic şi la care este racordată populaţia în număr mare (blocuri);
Începerea modernizării capacităţilor de producţie pentru reducerea pierderilor şi creşterea randamentului la peste 80%;
Izolarea termică a blocurilor şi clădirilor publice;
Introducerea sistemului de contorizare la nivel de scară de bloc şi apartament astfel încât cetăţenii să plătească cât mai aproape de cât consumă în mod real şi nu facturi 'umflate';
Acolo unde este cazul, subvenţionarea centralelor termice de uz casnic cu gaz.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA Claudiu Ceti, candidat PPU

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA 1) Municipiul Constanţa este un oraş aglomerat, iar acest lucru reprezintă un indicator al faptului că este un oraş activ şi seamănă din ce în ce mai mult cu o adevărată metropolă. Trebuie să luăm în calcul faptul că şi Bucureştiul, un oraş mult mai sistematizat, are probleme la orele de vârf cu ambuteiajele. Pentru Constanţa, rezolvarea acestei probleme constă în implementarea unui serviciu specializat de sistematizare, monitorizare video şi control în timp real al traficului. Investiţia va viza atât municipiul, cât şi zona metropolitană Constanţa. În viziunea noastră, acest serviciu va coopera direct cu serviciul de Poliţie Rutieră şi Poliţie Locală Constanţa, pentru o mai bună coordonare a resurselor existente şi diminuare a costurilor de exploatare. O altă problemă care trebuie rezolvată de urgenţă este modernizarea şi eficientizarea transportului în comun din municipiul Constanţa, dar şi extinderea transportului în comun în toată zona metropolitană prin reînfiinţarea liniilor externe de transport. Modernizarea flotei auto a R.A.T.C. cu autobuze moderne la standardele Uniunii Europene şi adaptate pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA 2) Singura soluţie pentru dezvoltarea direcţiilor menţionate de dumneavoastră este parteneriatul, între municipalitate şi CNAPMC. Este bine ştiut că CLM Constanţa a pierdut acţiunile pe care le avea la CNAPMC. În sensul acesta, ar putea fi implementat un proiect de 'Industrializare a Constanţei prin crearea de Parcuri Industriale,' inclusiv pe teritoriul Platformei Portuare, proiect pe care PPU îl are în vedere cu prioritate. Portul Constanţa, alături de municipalitate, poate oferi facilităţi şi pentru activităţi de producţie, nu numai stocare, tranzit mărfuri. Prin poziţionarea parcurilor industriale în incinta portuară sunt asigurate căi de acces asfaltate şi betonate interioare către zonele administrative portuare, infrastructură şi utilităţi, dar şi facilităţi fiscale. Prin crearea de Parcuri Industriale Constanţa va deveni 'Poartă de intrare în Uniunea Europeană', nu extremitatea estică.
Portul Constanţa poate fi şi un punct de atragere turistică. Nu trebuie să ducem în derizoriu acest subiect, mai ales că există un precedent - portul Rotterdam. Municipalitatea ar putea dezvolta aici un turism foarte apreciat, dar şi zone hoteliere şi de alimentaţie publică.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA 3) Problema poate fi rezolvată prin modernizarea şi eficientizarea CET-ului, dar şi a reţelei de distribuţie. Pentru acest proiect, RADET, cu ajutorul municipalităţii, poate accesa fonduri europene. Pe de altă parte, proprietarii de apartamente trebuie să conştientizeze faptul că eficientizarea trebuie să cuprindă şi propriile locuinţe. Acest lucru trebuie făcut în conformitate cu standardele Uniunii Europene şi respectând normele de mediu. Sursele de finanţare sunt programele POR; POIM sau POSMEDIU, care alocă fonduri speciale pentru astfel de investiţii.
REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA Un CET nu trebuie să producă doar agent termic (căldură), ca să fie rentabil trebuie să producă energie care să fie valorificată, dar să producă şi abur care poate să fie folosit în industria hârtiei, textilă sau sere. Pentru investiţiile de eficientizare a locuinţei, ca să poată fi suportate mai uşor de populaţie, municipalitatea poate suporta 50% din costul total al investiţiei sub formă de reducere de taxe şi impozite locale, sau să facă investiţia din Fonduri Europene, nerambursabile, în etape.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA Christian Gigi Chiru, candidat ALDE

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA 1) Încă de la începutul acestei campanii, am discutat despre faptul că, astăzi, în Constanţa, este nevoie de un primar curajos, care să îşi asume proiecte şi să construiască lucruri durabile. Părerea mea este că decongestionarea traficului se poate face doar prin construirea de parcări subterane. Prin aceste construcţii, dăm mai mult spaţiu atât pietonilor, precum şi celor care folosesc mijloace de deplasare, fie în comun, fie personale. Gândiţi-vă ce ar însemna o parcare subterană de la gară până la intrarea in Satul de Vacanţă. Imaginaţi-vă doar cât spaţiu ar rămâne liber, atât pe şosea, cât şi pe trotuar. Constanţa are nevoie de astfel de proiecte curajoase, ambiţioase, astfel încât oraşul să capete o dimensiune europeană, atât din punct de vedere al infrastructurii, cât şi din punct de de vedere al organizării circulaţiei.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA 2) Am fost persoana care a iniţiat demersurile prin care acţiunile portului să revină Ministerului Transportului, pentru că primăria nu îşi poate permite investiţii, aşa cum necesită Portul Constanţa astăzi. Eu văd platforma portuară ca pe o zonă importantă de atragere de investitori, pentru că orice investiţie majoră în port înseamnă noi locuri de muncă pentru constănţeni. Subliniez că eu, ca primar al Constanţei, aş dori să intre în patrimoniul oraşului o parte din zona veche a portului.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA 3) Sunt două soluţii la îndemână pe care le are primăria. Subliniez faptul că, din 2007, Primăria Constanţa nu a accesat niciun eurocent pentru reabilitarea termică a blocurilor. Ba mai mult, au promis un CET nou, pe care nu l-au făcut. Soluţia este una simplă: accesarea fondurilor guvernamentale pentru reabilitarea completă a blocurilor, astfel încât să crească coeficientul energetic al locuinţelor. Tot o soluţie ar fi construirea de micro-centrale de cartier, din fonduri europene. Este păcat să întoarcem spatele fondurilor disponibile, prin care am putea reda confortul constănţenilor şi eu sunt convins că un primar implicat, responsabil, curajos şi ambiţios poate veni cu această soluţie pentru constănţeni. CET-urile construite în România, conform unor studii de specialitate, confirmă necesitatea regândirii, a reorganizării şi a replanificării sistemului de termoficare a Constanţei. Este un proiect realizabil şi eu cred că un primar curajos, în 4 ani, poate rezolva aceste probleme pentru cel puţin încă 50 ani.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA Vergil Chiţac, candidat PNL

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA 1) Fluidizarea traficului din Constanţa se va obţine prin următoarele măsuri: asfaltarea tuturor străzilor din municipiu, investiţii pentru îmbunătăţirea şi dezvoltarea infrastructurii actuale (cu proiecte precum şoseaua de coastă), încurajarea transportului alternativ (crearea de piste de biciclete pe arterele principale) pentru reducerea numărului de maşini în trafic, încurajarea mobilităţii active a cetăţenilor prin toate mijloacele, reformarea transportului public din Constanţa, crearea de noi locuri de parcare, introducerea unui sistem de semaforizare modern şi eficace.
REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA Traficul din Constanţa este o problemă complexă, cauzele congestionării fiind multiple. Nu se poate circula fluid pe străzi care arată jalnic şi sunt pline de gropi. Impactul neasfaltării asupra şoferilor şi pietonilor din municipiu şi al turiştilor care ne vizitează este foarte mare. În mandatul meu locuitorii Constanţei nu se vor mai înnoroi când ies din casă şi vor prefera transportul în comun. Asfaltarea nu este numai o prioritate pentru fluidizarea traficului, ci pur şi simplu o măsură indispensabilă spre normalitate. Toate străzile, inclusiv cele din cartierul Compozitorilor, vor fi asfaltate.
Simultan trebuie să reconstruim scurgerile pluviale cu sprijinul RAJA. Pentru că în Constanţa când plouă străzile sunt o reţea de ape curgătoare care se deplasează gravitaţional, îngreunând circulaţia.
REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA O altă măsură de fluidizare este proiectul şoselei de coastă. Orice investiţie care vizează îmbunătăţirea şi dezvoltarea infrastructurii actuale va aduce beneficii Constanţei pe termen mediu şi lung. Cu condiţia să fie făcută cu intenţii bune şi sprijinită de un proiect solid în spate. În momentul de faţă, în zona pe unde va trece şoseaua de coastă există terenuri retrocedate sau cumpărate de unii dintre 'băieţii deştepţi" ai sistemului, care au văzut în această necesitate pentru Constanţa o oportunitate de a-şi umple buzunarele. Acesta ar fi impedimentul major în realizarea proiectului.
REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA Transportul public din Constanţa participă colateral la congestionarea traficului. Astăzi, transportul public suferă mult din punct de vedere al eficienţei. Din acest motiv, voi încuraja transportul alternativ, cum este normal şi civilizat într-un municipiu european cu potenţialul turistic al Constanţei. Primăria va înfiinţa piste de biciclete pe toate arterele principale prin reducerea la două benzi pe sens a traficului auto.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA 2) Oraşul Constanţa s-a construit în jurul portului şi portul rămâne atuul principal al municipiului. Primăria va fi interesată de integrarea şi dezvoltarea portului din cel puţin trei perspective. În primul rând, din perspectiva locurilor de muncă. În arealul industrial al portului lucrează circa 15.000 de oameni, plus alţi circa 10.000 de oameni care desfăşoară acţiuni conexe şi cheltuiesc banii în Constanţa. Orice dezvoltare a portului trebuie să aibă în vedere creşterea locurilor de muncă şi a atractivităţii municipiului pentru investitori. Primăria va sprijini această creştere prin măsuri fiscale de încurajare a dezvoltării activităţii comerciale şi prin dezvoltarea infrastructurii din zonă.
REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA A doua perspectivă prin care primăria este interesată de Portul Constanţa este aceea că portul este principalul poluator. După o consultare prealabilă cu Administraţia Portului Constanţa, primăria va trebui să găsească soluţii pentru reducea poluării portuare pe termen mediu şi lung. Şi ne mai interesează Portul Constanţa din perspectiva turistică. Zona veche a portului trebuie redată turismului, dar nu aşa cum a fost până acum.
REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA Trebuie precizat că primăria nu are niciun fel de interferenţă directă în dezvoltarea Portului Constanţa, pentru că de anul trecut, la sesizarea Avocatului Poporului, primăriei i s-au luat şi cele 20 de procente pe care le avea ca acţiuni la Administraţia Portului Constanţa. Dar primăria poate influenţa colateral această dezvoltare, prin măsurile de mai sus.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA 3) Pentru perspectiva pe termen scurt: încă de acum trebuie să ne pregătim pentru la iarnă, deci voi liberaliza branşamentul la gaze, pentru că în acest moment cetăţenii întâlnesc piedici formidabile din partea primăriei prin RADET. O altă măsură indispensabilă pe care o voi lua este anveloparea termică a blocurilor, măsură care va reduce consumul de energie cu circa 30%.
Oamenii care îşi permit să îşi instaleze centrale de apartament, vor fi liberi să o facă. În Constanţa au fost aproximativ 105.000 de locuinţe branşate la RADET şi acum au mai rămas circa 75.000. Avem o gigacalorie foarte scumpă, de 414 lei. Prin decizia primăriei, de la 250 de lei în sus a fost subvenţionată pentru toată lumea, ceea ce a însemnat un efort bugetar considerabil, de câteva zeci de milioane de lei. Dacă îi vom lăsa pe oameni să se branşeze la gaze, suma aceasta va fi mai mică şi o putem folosi în altă parte.
Pe termen mediu, sistemul de încălzire trebuie fundamental restructurat. Oraşul va fi împărţit în unităţi zonale independente, iar punctele termice vor fi transformate în centrale de cartier alimentate cu gaz. CET-ul va fi inclus într-una dintre unităţile zonale. Cred că o soluţie este retehnologizarea CET-ului, care să lucreze în sistem de generare/cogenerare (să genereze energie electrică, iar apa caldă să fie un produs rezidual) şi mă gândesc că o turbină de 40MW şi două cazane recuperatoare ar fi suficiente. Investiţia o estimez la 70 milioane euro. Sunt fonduri europene accesibile în acest scop. Astfel preţul gigacaloriei va scădea la jumătate faţă de nivelul actual.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA Decebal Făgădău candidat PSD

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA 1) Fluidizarea traficului însumează mai multe probleme: transport public, infrastructură şi conectare. Noi propunem trei direcţii majore de acţiune:
a. Eficientizarea şi modernizarea transportului public - un transport modern, ecologic şi adaptat la nevoile constănţenilor şi ale celor ce locuiesc în zona limitrofă Constanţei dar muncesc în oraşul nostru, precum şi ale turiştilor. Avem în vedere crearea unei benzi speciale pentru mijloacele de transport în comun, precum şi pentru maşinile de intervenţie (salvare, pompieri, poliţie).
b. Legat de infrastructură, vom acţiona în două direcţii: prima este sistematizarea şi utilizarea eficientă a infrastructurii existente, iar a doua este de extindere a infrastructurii rutiere şi nu numai. Aici aş vorbi despre intersecţia I.C. Brătianu, Dezrobirii, Pasajul Cumpenei (Podul de la butelii). În momentul de faţă suntem în etapa de licitaţie electronică pentru modernizarea acestui pod, iar pentru următorul mandat propunem realizarea în această zonă a primului pasaj rutier subteran de pe raza municipiului Constanţa, ce va funcţiona pe relaţia bd. I.C. Brătianu (descărcare A2 - Valul lui Traian) spre gară. Tot aici vom realiza o pasarelă pietonală supraterană, modernă şi eficientă. Pietonul are întâietate în faţa maşinilor. Iată cum într-un singur nod important al municipiului există mai multe soluţii pe care le vom implementa cu specialiştii în domeniu.
c. Conectare - sistem de semafoare inteligente şi undă verde asistată de software specializat.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA 2) Platforma portuară reprezintă o zonă importantă din punct de vedere economic şi social a oraşului şi a ţării. Pentru integrarea ei în viaţa Constanţei avem nevoie de dialog şi de o corelare a strategiilor de dezvoltare. Tocmai pentru dialog avem în echipă un reprezentant al unui operator economic portuar şi un reprezentant al unui sindicat puternic al şantierului naval. Împreună vom realiza planul de dezvoltare comun.

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 CONSTANȚA 3) Cunoscând bine sistemul destul de complicat de producere, transport şi distribuţie a agentului termic propunem soluţii realiste pe termen scurt, menţinerea preţului de 250 RON pentru gigacalorie, iar pe termen mediu şi lung ne dorim să încurajăm mai mulţi producători să livreze agent termic. Propunem sectorizarea oraşului şi realizarea prin investiţii publice, private şi prin parteneriate public-private a unor noi capacităţi de producţie prin metode eficiente şi moderne: cogenerare, waste2energy (arderea deşeurilor rezultate după sortare). Scopul final este acela de a avea un preţ de vânzare a gigacaloriei către populaţie la un nivel decent şi suportabil, dar şi de a oferi fiecărui constănţean posibilitatea de a alege ce furnizor doreşte.

sursa: AGERPRES

Citește mai multe din Alegeri Locale 2016
» Citește mai multe din Alegeri Locale 2016
TOP articole