Descoperirea a fost făcută chiar de autoritățile locale, după ce nivelul apei a scăzut extrem de mult.
Structura de rezistență a podulului costruit de cca 150 de ani nu a mai fost reparată niciodată, cele mai recente lucrări fiind la partea carosabilă, în 2007.
O echipă tehnică de la Consiliul Județean, în care au fost cooptați și specialiști ISU, respective scafandri de la Salvamont, a verificat starea unui pilon al podului, și a extins verificările la întreaga structură a podului.
Direcția Tehnică a Consiliului Județean a dispus următoarele măsuri:
- restricționarea circulației pentru autospecialele mai grele de 7 tone;
- expertizarea podului de către un expert independent autorizat.
Localnicii se tem că repararea podului ar putea îngreuna traficul pe pod, ceea ce i-ar obliga să ocolească peste 100 km pentru a ajunge în centrul comunei.
Structura de rezistență a podulului nu a fost reparată niciodată în condiţiile în care podul a fost construit în urmă cu aproape 150 de ani.
Cele mai recente lucrări au fost făcute doar la partea carosabilă, în urmă cu 15 ani.
Pe durata restricției pentru traficul greu, șoferii au la dispoziție următorul traseu alternativ: DN7 Săvârșin- Lipova - DJ 682 Lipova-Birchiș - DJ 707B Birchiș-Valea Mare - DJ 707 A Valea Mare-Căprioara.