Italienii din asocierea Webuild, care ar trebui să construiască tronsonul de autostradă Curtea de Argeș-Pitești, au cerut să fie închis pentru 2 ani traficul de pe centura care înconjoară capitala județului Argeș pentru a putea construi un pod.
Așa-zisa propunere avansată de antreprenorii străini pare ruptă complet de realitatea locală și n-ar produce altceva decât haos prelungit. Văzând că varianta nebunească a fost respinsă și de CNAIR, și de primărie, italienii s-au repliat și au propus o altă soluție de invadare a orașului, mutând toate vehiculele de pe drumul care leagă vestul de sudul Europei peste un pod șubred din oraș.
Podul s-ar putea prăbuși dacă s-ar mai circula pe el.
Regii asfaltului au fost înlocuiţi. Au venit şmecherii SF-urilor
Până când antreprenorii sau autoritățile centrale și locale vor găsi de comun acord o soluție rațională coborâm două degete pe harta dinspre Pitești și găsim chiar în Capitală o posibilă soluție pentru o situație similară. București, Bulevardul Theodor Pallady, intrarea dinspre Autostrada Soarelui A2, unde se varsă tot valul de mașini dinspre litoral. Aici, Primăria Sector 3 a luat pe cont propriu sarcina de a elimina blocajul sufocant şi de a reduce numărul înspăimântător de accidente rutiere din această zonă. Așa că s-a apucat să ridice un pasaj rutier cu propria companie de construcții.
Aici nu s-a închis circulația și, cu toate acestea, șantierul își desfășoară activitatea.
Și nu doar că varianta aleasă nu închide complet circulația, ca în propunerea pentru Pitești a italienilor, dar nici măcar nu sufocă traficul. Și pare că și ritmul în care se mișcă firma cu angajații plătiți de la bugetul local e net superior celui al multor companii cu nume în limbi străine.
Din păcate, în România încă funcționează lucrurile cu susul în jos. În materie de investiții și contracte, câștigi mult mai bine dacă nu lucrezi, dacă invoci cele mai fanteziste scuze și execuţi statul cu penalități.