Antena 3 CNN Actualitate Reconstrucția Pieței și a Pasajului Unirii va începe la 1 octombrie. Primarul Băluță: Se va lucra în trei schimburi

Reconstrucția Pieței și a Pasajului Unirii va începe la 1 octombrie. Primarul Băluță: Se va lucra în trei schimburi

de Adriana Duţulescu    |   

Proiectul de reconstrucție totală a Planșeului Unirii – placa uriașă de beton ce acoperă Piața Unirii din centrul Bucureștiului - va începe la 1 octombrie. Va fi refăcut și Pasajul Unirii, și toată zona va fi reamenajată cu piațete și spații verzi. Proiectul costă 750 de milioane de lei și va dura câțiva ani. 

În timp ce documentele pentru autorizarea lucrărilor de construire au fost depuse deja atât la Primăria Capitalei, cât și la Primăria Sectorului 3, primarul Daniel Băluță a semnat, luni, la sediul Guvernului României, contractul de finanțare în valoare de aproximativ 750 de milioane de lei. 

Documentația a fost semnată, în prezența prim-ministrului Marcel Ciolacu și a viceprim-mistrului Marian Neașcu, alături de Adrian-Ioan Veștea, ministrul Dezvoltării.

”Mă bucur că împreună, noi, autoritățile locale ale Sectorului 4 și Executivul, putem pune în siguranță centrul Bucureștiului, printr-o investiție importantă, care rezolvă una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură de după Revoluție. De acum, intrăm într-o scurtă etapă birocratică, a documentelor de autorizare a lucrărilor, însă sunt convins că vom putea începe aceste activități cel târziu, la 1 octombrie”, a declarat Daniel Băluță.

Primarul Sectorului 4 a menționat și faptul că, până la finalul anului în curs, nu vor fi restricționate, din cauza lucrărilor, nici circulația auto, nici cea pietonală, în zona Piața Unirii. „Indiferent de momentul de debut al lucrărilor, nu vom restricționa, cel puțin până la finalul anului, cirulația auto și cea pietonală, întrucât, mai întâi, utilajele vor ajunge în zona fântânilor arteziene și a spațiior verzi adiacente acestora. Se va lucra în trei schimburi, pentru ca proiectul să fie finalizat la termen”, a susținut edilul. 

Proiectul ce urmează să înceapă cel târziu la 1 octombrie vizează înlocuirea structurii existente, care a suferit modificări și degradări structurale semnificative în cei aproape 100 de ani de existență, cu una nouă, modernă și performantă, care să răspundă tuturor cerințelor de trafic și fiabilitate, dar și capacității de tranzit a debitelor de apă de pe râul Dâmbovița.

Pentru aceasta, specialiștii vor implementa soluții tehnice prin care să elimine deficiențele grave identificate în urma expertizelor tehnice efectuate în cursul anului trecut și anume:

armături corodate, beton exfoliat, reduceri de secțiune, vegetație acvatică pe fața betonului și defecte de față văzută la riglele cadrelor;

grinzi secundare (nervuri) demolate, zone care se presupune că au fost refăcute în cofraj metalic nerecuperat și care sunt într-o stare avansată de coroziune;

grinzi secundare (nervuri) cu secțiune de rezistențā puternic afectată, console scurte la cadrele de rost distruse în întregime ca urmare a infiltrațiilor de apă în rosturi;

beton exfoliat, armături corodate și infiltrații locale în placa de beton a planşeului; defecte de execuție și lucrări executate necorespunzător efectuate cu ocazia diverselor intervenții la planșeu;

degradări la partea carosabilă a străzilor de deasupra planşeului, guri de scurgere, borduri, trotuare pietonale și parapete.

În acelasi timp, specialiștii angrenați în derularea acestui proiect, vor proiecta și lucrările necesare pentru consolidarea Pasajului Unirii, încadrat, de asemenea, în clasa tehnică IV – nesatisfăcător, din cinci posibile. Soluțiile tehnice vor avea în vedere reabilitarea structurii de rezistență a tunelului rutier, prin cămășuirea și armarea pereților existenți, precum și refacerea integrală a suprastructurii prezente.

De la luarea în administrare, în aprilie 2022, Pasajul Unirii a fost pus în siguranță în cadrul primei etape a lucrărilor de consolidare a acestui obiectiv de infrastructură, folosit zilnic de peste 60.000 de autoturisme. Astfel, a fost înlăturat pericolul ca bucăți de beton din plafonul tunelului rutier să se mai desprindă și să cadă peste autoturismele care circulau prin pasaj. Totodată, constructorii au izolat infiltrațiile de la nivelul carosabilului, au închis fisurile din pereții interiori ai pasajului, prin injectarea unor mortare speciale, pe care, ulterior, i-au îmbrăcat cu peste 3.000 de panouri metalice. Mai mult, pentru a crește vizibilitatea în tunel, au fost montate 498 de corpuri de iluminat, bandă LED pe o suprafață de 4 kilometri, și 150 de proiectoare (pe rampă). Tunelul rutier a fost dotat și cu un performant sistem de ventilație, compus din 60 de ventilatoare, pentru evacuarea de îndată a noxelor și a fumului, cu două defibrilatoare automate pentru situații de urgență, precum și cu amplificatoare pentru semnalul de telefonie mobilă.

Toate aceste elemente, componente ale sistemului de siguranță montat în Pasajul Unirii, urmează a fi demontate odată cu debutul lucrărilor de consolidare, conservate și reașezate pe pozițiile actuale, după ce constructorii vor finaliza acest proiect.

Totodată, în paralel, în cadrul lucrărilor mai sus menționate, întreaga zonă de suprafață din Piața Unirii va fi reamenajată peisagistic, cu spații verzi, piațete, zone pietonale. 

 

TOP articole
Parteneri
Cele mai noi știri pe ANTENA 3 CNN
» Vezi toate știrile